Ik heb een stoffen bankstel gekregen maar dit stinkt heel erg naar rook. Hoe krijg ik dit weer fris?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
48.8K

Antwoorden (10)

Je hebt van robijn van die knijpsproeiers met geurwater, deze helpen aardig mits de rook vooral in de bovenstof zit. Als dat niet help is het een idee om de kussenhoezen te laten stomen. (indien dit mogelijk is)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
M.b.v. febreze.
Onder andere bij AH te koop!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Febreze haalt de rooklucht niet weg,maar verbloemt het alleen...dan zal je moeten blijven spuiten met die rommel en dat wil je denk ik ook niet
Ik heb ook een stoffen bank, en ik gebruik tapijt spray van de action, kost 1,55 en ruikt fris en reinigt ook. Je sprayt het op je bank laat het even intrekken en dan met de stofzuiger erover heen, heerlijk schoon en ik denk dat je rooklucht er ook wel uit krijgt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vind ik een mooie oplossing en niet duur ook
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hihi dankje ja ik heb t van een vriendin en vond het eerst zo raar "is toch voor tapijt niet voor de bank" maar t is echt super spul, en dat zelfs van de action
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die knalroze spuitbussen (is dat vanish?) werkt perfect om de rooklucht uit je bank te halen.

Grootmoeders tip - Koffiepads helemaal onderin duwen.(tussen het zitvlak en de rugleuning.)

Toegevoegd na 1 minuut:
slechte puber tip - Begin zelf met roken ! Dan merk je het ook niet meer.

Toegevoegd na 3 minuten:
Schoonmoeders tip - Zet diepe borden op de verwarming en vul deze met schoonmaakazijn. Door de verdamping worden alle nare luchtjes uit jouw huis verwijderd. Als extra kan je er ook nog wat citroenolie bij doen.

Het word een zooitje hier in huis. Iedereen discussieert over wat de beste tip is om de rooklucht eruit te krijgen. Er komen zo vast nog meer tips ! Succes iig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die azijn werkt ook goed tegen koelkast luchtjes, dus kamerbreed zal het ook wel werken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat weggooien?
Op verschillende sites (ff googlen) staat dat als je bakjes azijn neerzet,de rooklucht er intrekt.
"oma's tips en dat soort sites"
weet niet zeker of dit werkt...

Op een andere vraagsite vond ik een antwoord van een meubelreparateur

Rooklucht uit stoelbekleding verwijderen?
[Gesteld op: 06-10-2010]
--------------------------------------------------------------------------------

Toelichting:
Als reactie op uw antwoord om de stoel te reiningen met wasbenzine, dan heb ik toch ook de zitting erg nat? Hoe krijg ik dat weer droog? De bekleding kan er niet af.

Antwoord:
Hallo,

Wasbenzine verdampt. Het zal wel even duren maar een andere mogelijkheid is volgens mij de bekleding en de vulling vervangen. En dat wilt u niet.

Afnemen met wasbenzine en laten drogen dus !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Wasbenzine is vet! Kijk hier dus mee uit.
Heeft een stoffen bankstel vieze geurtjes. Strooi overvloedig bicarbonaat (maagzout) over je bankstel, laat het een kwartier inwerken. Het zal alle vieze geurtjes absorberen. Daarna wel grondig stofzuigen.

Succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lauw water met scheut Citronella (0.70 cent per literfles)
en dan met een zachte borstel op brengen. Deppen met witte handdoeken. Dagje niet op zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
maagzout over je bank, een tip die ik hier lees van iemand. Toegeven dat dit weleens zou kunnen werken mits je het wat vochtig maakt. Maar hierbij heb je groot risico op witte kringen bij het opdrogen. Het advies om dit daarna te stofzuigen is heel slecht. Zout is namelijk funest voor je stofzuiger. Je merkt het niet gelijk maar je hebt kans dat je stofzuiger het hierdoor op termijn gaat begeven zodra het zout zich gaat inwerken op de motor.
ik moet u teleurstellen.als het echt zo erg is als u beschrijft,en als uzelf geen roker bent ,zult u ,wat u ook doet,last blijven houden van de "geur"van zo`n doorgerookte bank.doet u zich ditzelf niet aan,en gooi geen geld en tijd weg aan allerlei middelen,die tegen zware rooklucht diep in een bankstel weinig kunnen uitrichten.
13 jaar geleden
Dat van die SCHOONMAAKAZIJN klopt hoor, alleen geen bakjes neerzetten maar de hele bekleding even afnemen. Is meteen goed om de kleur op te halen. Het stinkt dan wel, dit vervliegt vanzelf. Ook kun je de zure schoonmaakazijn lucht bestrijden met een spuitbus. Je hebt verschillende soorten, heel veel bussen elimineren/verwijderen de luchtjes niet, maar verdoezelen ze. Dan blijf je dus inderdaad last houden van de rooklucht wanneer je deze niet eerst verwijderd. Je kunt je bank snel weer drogen met een handdoek en daarna föhn. Sommige stofzuigers (waar je zo'n plastic bak in kan zetten, niet met een papieren zak) kunnen ook water opzuigen.