Hoe krijg ik de blauwe kleurstof uit een gehaakt kleedje nadat ik het blauwe kaarsvet heb verwijderd?

Het kaarsvet krijg ik er gewoon uit met keukenpapier, maar dan blijft de blauwe kleurstof achter in de stof. Ik heb het al eens eerder geprobeerd met een ander kleedje, maar dat lukte toen niet. Ik heb het toen kunnen weggooien. Weet iemand welk vlekkenmiddel ik moet gebruiken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.6K

Het beste antwoord

Probeer het eens met gedenatureerde alcohol. Die flesjes koop je bij de drogist of apotheek. Ik weet niet uit wat voor materiaal je kleedje gemaakt is, dus probeer het eerst op een klein stukje. Ik had het ooit op een tafelkleed met rode kaarsvetvlekken. Met alcohol ging het er zo uit.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je zou het kunnen proberen met Echfawit, als het kleedje tenminste wit is. Zet het een nachtje in de week, daarna bij de witte was in de wasmachine en dan zou het blauw er helemaal uit moeten zijn. Dit is mij zelfs een keer gelukt met balpeninkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Smeer de vlek in met tandpasta en je zal zien dat dit het beste vlekkenmiddel is wat er bestaat voor elk type vlek!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ossengalzeep! En een tandenborstel. Die combi verwijdert alles. Ik neem aan dat het een wit kleedje is, anders even testen op kleurechtheid voor je aan de gang gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had een x blauwe kleurstof in een net nieuw super duur shirt ik hoorde van iedereen dat er geen redden meer aan was en werd daardoor zo wanhopig dat ik in de badkamer ging staan en alles uit probeerde wat ik ook maar zag uiteindelijk had ik een mengelmoes van tandpasta en conditioner eventjes laten intrekken op de door water natte vlek en dan uitspoelen met water werkt uitstekend je ziet er niks meer van !