Hoe laat je schimmel sterker ruiken?

Onder mijn vloer groeit schimmel, niet met het blote oog te zien, maar het zit nadat t bestreden was nu diep in de vloer en daardoor stonk mijn kamer ontzettend!

Nu heb ik dit verholpen door wierook aan te steken en dit werkte en neutraliseerde de stank waardoor ik nergens meer last van had tenzij ik een week geen wierook opsteek.

Het probleem is nu dat ik niet weet hoe ik de stank weer binnen een paar uur terug kan laten komen. Want mijn huisbaas komt morgen langs en die verwacht stank! Ik heb zo mijn best gedaan om van de stank af te komen, maar nu moet het weer terugkomen!
Anders gelooft hij me nooit en hij haalt heus niet de hele vloer open zonder stank, want dat kost hem geld..

Wie weet hoe ik de stank terug laat komen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ps. Ik laat het niet zitten, het is ongezond om boven op schimmel te leven, ook al ruik je het niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

Misschien ruik jij het niet meer, omdat je er aan gewend bent, en ruikt je huisbaas het wel. Blijf volhouden dat jij het wel ruikt, vraag of hij niet n beetje verkouden is ofzo.
Schimmel opnieuw opwekken geur af te geven gaat niet lukken ben ik bang
anneliez
12 jaar geleden
Zeg hem eerlijk dat je wierook aansteekt.
Praat niet over 1x per week, maar zeg dat je dat elke dag moet doen en dat ook niet goed is voor je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou hou hiervoor héél even een vleugje Febreze voor gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er schimmel onder een (houten) vloer groeit, is dat met het blote oog onder de vloer te zien. Bovendien kan het alleen bestreden worden door chemische bestrijding EN door de aangetaste delen te verwijderen. Dus snap het eerste deel van je vraag niet.

En de stank zal nooit verdwijnen als genoemde werkzaamheden niet deugdelijk zijn uitgevoerd. Bij ernstige schimmelvorming moet zelfs de gehele vloer worden vervangen.

Je kunt natuurlijk tegen de huisbaas zeggen dat je wierrook gebruikt om de stank te camoufleren (en dat ruikt de huisbaas ook wel). En anders maak je een nieuwe afspraak en gebruik je even geen wierrook.