Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik een PET flesje in de vaatwasser zetten, zodat het schoon wordt?

Ik wil een kleine PET fles omgedraaid in de vaatwasser zetten. Zal het dan schoon worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee dat gaat niet omdat het flesje zal verfrommelen op een heet programma en het water kan er niet goed in.
Wij zetten ze altijd gewoon een dagje weg met warm water en soda.Daarna 3 keer met zuiver water spoelen en zo kun je het weer gebruiken.
Dit werkt ook goed bij bidons.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Nee. Dat wordt niet goed schoon vanbinnen. Daar is de flessehals te nauw voor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, hoor, dit kan heel goed. Dit is zelfs heel hygienisch nl. Veel mensen vergeten deze regelmatig af te wassen, maar vergeten dat ze er steeds uit drinken, zodat er veel bacterien in/op zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het nadat je het een tijdje in heet water hebt laten staan, in de vaatwasser zetten zodat het mee gewassen wordt met de rest..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedoel je een drinkflesje voor een knaagdier?

Als je die schoon wil krijgen aan de binnenkant, dan kan je dat doen met een vaatdoekje, helemaal naar binnen draaien en ook als het er helemaal in zit, blijven draaien. Alle alg laat los en wat water erbij in, dan is het zo schoon. Dat was de moeilijkste weg, je kan er ook wat schelpenzand in doen, ff schudden en klaar is Clara, dat is de makkelijkste manier.

Ik denk niet dat het lukt in de vaatwasser omdat het omgegooid wordt en er alleen water in komt.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik heb het even na gekeken, maar volgens mij heb je het niet over een flesje waar knaagdieren uit drinken....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
NEE zeker niet doen heb het een keer GDN En toen was ie kapot
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij zal niet schoon worden omdat de opening dat niet toelaat. Het is overigens niet aan te raden dit soort flesjes vaker te gebruiken als ze verwarmd zijn geweest.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat wordt niet schoon. Ik het laatst een glazen flesje met een zelfde opening in de vaatwasser gezet en deze werd ook niet schoon. (wel in een speciale vaatwasser met inspuitrekken)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding