Hoe voorkom ik dat mijn wasmachine bij zware belading gaat wandelen?

ik moet mijn schapenvacht weer wassen.
op zich gaat dat prima, maar bij iedere centrifugebeurt moet ik naar boven spurten om de voorkomen dat de machine alle kanten op gaat.
valt dit te voorkomen?
bij gewone wassen heb ik geen last, en een vriend heeft hem al een paar keer waterpas gezet.

Rieneke1
13 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat was zeker en vast Dennis, de kattenredder!
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik wist niet dat jij een schapenvacht had, rieneke. Kun je dan niet gewoon in bad gaan? Of ben je dan zo zwaar van al dat water, dat je niet meer uit bad kunt komen?
Cryofiel
13 jaar geleden
Enneh, tikje serieuzer: je wasmachine mag dan wel waterpas staan, maar is je *vloer* ook waterpas?
Rieneke1
13 jaar geleden
niet van die moeilijke vragen stellen cryo, geen idee ;)

Het beste antwoord

Het beste zou zijn 2 schapenvachten tegelijkertijd wassen, want dan kan het gewicht zich beter verspreiden tijdens het centrifugeren.
Een schapenvacht zuigt zich natuurlijk helemaal vol water en wordt daardoor hartstikke zwaar, maar omdat 1 schapenvacht zich niet goed zal kunnen 'verdelen' in je trommel, zal je machine zodanig gaan wiebelen dat het aan de wandel gaat.
Je zou er iets anders zwaars bij in kunnen stoppen ... een paar (oude) sportschoenen ofzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Je hebt daar van die rubberen onderzet doppen voor, die kan je wrs in de doe het zelf winkel kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
waarom de min?
Wat jij wil is heel slecht voor je machine. Als hij te zwaar beladen is heb je dus ook dat hij juist bij het centrifugeren gaat dansen. Het gewicht wat in de trommel zit brengt hem in onbalans. Heel slecht voor het inwendige van de machine. Je kan de schapenvacht beter ergens nat ophangen en laten drogen
13 jaar geleden
Een schapenvacht verdeelt zich niet over de gehele centrifugetrommel. Hierdoor krijg je onbalans, waardoor je machine gaat schudden en "wandelen". Dit is alleen te voorkomen door hem vast te houden of de machine op te sluiten, zo dat deze niet weg kan.
13 jaar geleden
Het schommelen van de wasmachine komt alleen maar doordat de inhoud zich aan een kant bevindt. Bij een losse centrifuge zou ik de inhoud dan ook gaan vormen langs de buitenrand. En niet als een prop er een doen. Misschien werkt het ook bij de wasmachine. Hoewel de wasmachine natuurlijk ook wel eens de andere kant op draait.
Normaal gesproken doet de wasmachine dit op een hele zachte wijze, dan draait hij eventjes heel zachtjes, stopt hij weer, draait hij weer heel zachtjes, enzovoort. Pas daarna zal hij de werkelijke centrifuge gaan activeren. Ook van langzaam tot heel snel.

Misschien kan je centrifuge beurt even overslaan, en kan je die later met de hand opstarten (nadat je de inhoud goed hebt gevormd naar de trommel)? Ik weet niet welke programma's en opties jou wasmachine heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je eerst zou kunnen doen is de schapenvacht die vol met water zit uit je machine halen,en een poosje uit laten lekken in je badkuip of op het balkon.
Daarna zou je hem nog eens moeten proberen te centrifugeren,want dan is hij al een heel stuk lichter..
En gaat het een stuk beter in de wasmachine.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een bekend probleem! Zelfs bij de nieuwste wasmachines gaat het nog steeds zo.

Ik doe het zo: als de machine begint met centrifugeren- snel ik er naartoe en stop 'em, daarna hang in het schapenvachtje op aan de stang van het douchegordijn. En dan drogen met veel geduld..

Centrifugeren is trouwens ook niet goed voor de vezels, dus is het niet zo erg/ alleen maar beter voor de vacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wiggen er onder! Wiebelt die well wamdelt hij niet!