Wat maakt een wasmachine nou echt goed?

http://www.neck.nl/produkt/produkte.mb1?fh_url=fh_location%3D//nm/nl_NL/categories%3C{nm_152598139}/categories%3C{nm_152598139_152598735}/wasm_energieklasse%3E{a;a2b}%26fh_eds%3D%C3%9F%26fh_sort_by%3Dprice

Bij Neckerman kun je zelf filteren op bijvoorbeeld Energieklasse, Merk, Laadvermogen, Toerental centrifuge, Uitgestelde start...

Ik ben maar eenpersoonshuishouden, op dit moment :)
Uitgaande van voor maximaal 2 personen wassen waar zou je dan goed op moeten letten?

Hoeveel Laadvermogen heb je dan nodig?

Wat zegt het toerental over de was zelf?

Energieklasse a, a+ en b. Hoeveel verschil merk je per maand op de rekening? In keiharde euro's?

Sorry voor de vele vragen maar ik ga straks voor het eerst zelf een wasmachine kopen en ik wil het wel gelijk goed doen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K
Cryofiel
13 jaar geleden
Heb je je GV-vlam nog niet durven aanspreken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HAHA wat een goed geheugen hebben jullie :P Maar nee nog niet aangesproken... Ik kijk wel uit. Vrouwen zijn eng
Cryofiel
13 jaar geleden
Nou nou ...
Cryofiel
13 jaar geleden
Nee, een protest tegen de reclame die nu ook voor ingelogde mensen zichtbaar is, en wel op een erg afleidende manier. Deze logo betekent dat ik geen antwoorden meer geef zolang die irritante reclame aanwezig is.

Het beste antwoord

In jouw geval heb je geen hele grote wasmachine nodig. Een laadvermogen van 5 of 6 kilo is meer dan genoeg.

Een zuinige wasmachine is natuurlijk altijd beter. Maar let er wel op dat het prijsverschil niet al te groot wordt met b.v. een A-label en een AA-label. Als je voor het tweede 300 euro meer moet betalen, lijkt mij dat niet echt een winst.

Toerental van een centrifuge is heel simpel: Hoe hoger het toerental hoe droger je was uit de machine komt. Scheelt weer droogtijd in de droogtrommel.

Verder is het belangrijk dat je een goede RVS trommel hebt. Kunststof en emaille staan erom bekend sneller stuk te gaan.

Een uitgestelde starttijd is handig als je b.v. gebruik maakt van het nachttarief.

Wat ik belangrijk vind is dat er veel programma's op een wasmachine zitten. Voor wol, handwas en delicate spullen bijvoorbeeld, anders moet je dat soort dingen altijd op de hand wassen.

Verder is het handig, gezien je alleen bent, dat je een wasmachine aanschaft die ook geschikt is voor kleine wasjes. Want vaak heb je in je eentje geen volle machine van b.v. wol of fijne was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

wij hebben vorig jaar een LG gekocht met stoomfunctie
deze heeft wel 8 kg laadvermogen maar als je er was in doet weegt hij de was en past daar het programma op aan.Dus je wasmachine weet hoelang hij moet wassen.
Hij is zeer zuinig in gebruik van water en stroom.
En mocht er ooit gezinsuitbruiding komen dan hoef je geen andere aan te schaffen met een groter laadvermogen.

die op de link is 7 kg inhoud maar je hebt ze ook van 8 kg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt op internet vergelijkingssites. Handig.
Zelf ga ik voor de aanschaf van iets groots zoals een wasmachine naar een paar zaken en stel daar mijn vragen. De serienummers van de machines die me wel wat lijken schrijf ik op en kijk ik thuis na bij de reviews.

Sommige types hebben bijvoorbeeld weinig watergebruik. Maar wassen ze dan wel schoon? Dat soort vragen stel ik. En hoe lang duurt een wasbeurt?

Juist goed van je dat je zo goed doordacht zo'n aankoop doet. Ik hoop dat je slaagt voor een fijne machine!