ABSOLUUT niet. Ja het mag wel, maar dan kan ie meteen naar het grof vuil.
13 jaar geleden
Gebruik beslist geen caustic soda (gootsteenontstopper) of iets dergelijks.
Uw vaatwasser wordt daardoor ernstig beschadigd!

Je kunt wel soda gebruiken onder soda wordt bedoeld normale huishoud-soda.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies, die verwarring heeft menig witgoedwinkel een goeie omzet opgeleverd...
Alleen als je alle rubber onderdelen wilt oplossen (en dat zijn er meer dan je denkt). Dus dan is het feitelijk zonde van de ontstopper: dan kun je beter gelijk een nieuwe vaatwasser kopen en die ontstopper bewaren voor waar ie voor bedoeld is (en ook meestal niet nodig is, kokend water en soda doet het net zo goed...).

Heb je al geprobeerd of het probleem misschien in de afvoerslang zit? Die kun je makkelijk vervangen, of met een trekveer proberen te ontstoppen.
Ik neem aan dat je sifon en dergelijke al nagekeken en indien nodig schoongemaakt hebt.

Andere optie: een sodaoplossing (huishoudsoda!) een nacht laten inweken en dan de machine laten draaien.
Er zijn ook speciale reinigingstabletten voor vaatwassers.

Succes!