Kan ik in de winter buiten was drogen?

Ik dacht slim te zijn en een afdak te bouwen om de was onder te drogen, maar droogt was wel goed buiten in de herfst/winter? Of is de luchtsamenstelling niet OK

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
18.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het duurt erg lang voor het droog is, vind ik altijd. Het duurt mij eigenlijk te lang. Het ruikt wel lekker fris na een paar dagen drogen. haha.

Het beste antwoord

lekker buiten ophangen als het een beetje waait misschien krijg je het niet helemaal droog maar als het binnen kom dan is dat het zo wel snel, oh en als het vriest kan de was lekker droog vriezen wel voorzichtig met de wasknijpers als het bevroren is kan het stof scheuren. buiten drogen ruikt het lekkerst en minder strijkwerk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Je kunt best je was in de winter buiten drogen, alleen duurt het droogproces veel langer dan in de zomer. Als het héél koud is zit er veel vocht in je kleding/ lakens en dan kan het bevriezen.
13 jaar geleden
absoluut en het ruikt ook lekker fris. Ik heb zelf een balkon met een soortgelijk balkon boven me en mijn kleding enzo drogen prima daar. (als je het goed ophangt heb je ook geen strijkijzer nodig ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor, dat gaat prima. Zeker als er ook nog een briesje staat.
Oké, het duurt wat langer dan in de zomer, maar daar staat tegenover dat de bonte was niet verkleurd in de zon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dat jaren op een balkon gedaan en ga het nu ook weer onder een afdakje doen. De laatste weken is het erg vochtig, op dit moment bij mij zelfs 100%, dat kun je hebben in November, maar meestal is het goed te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dan bevriest het tog, raar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan wel, ik heb het ook gedaan maar ik vind wel dat als het koud is buiten de was dus ook minder snel droogt zoals bekend.
Nadeel daarvan is dat alle frisheid van het wasmiddel en de wasverzachter ook verdwijnt. Het stinkt niet of zo, maar het ruikt gewoon niet meer zo lekker dan wanneer het sneller droogt. Ik droog bij koud en vochtig weer dus alles binnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan wel maar beter is binnen ophangen

Toegevoegd na 1 minuut:
wij wonen in buitengebied en hangen de was op de vliering
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon lekker buiten hangen zolang het niet vriest is er niks aan de hand.