Hoe kan ik kaarsvet verwijderen uit hoogpolig tapijt?

Ik heb het al met een vork geprobeerd, dan krijg je het meeste er wel uit, maar hoe krijg ik het uit de vezels?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.5K

Het beste antwoord

Leg er keukenrol op en strijk met een heet strijkijzer het vet los. Deze trekt dan in het papier. Herhaal zo net zo lang tot het vet helemaal weg is.

Het kan zijn dat het tapijt door het vet verkleurd is, daar doe je helaas niets meer tegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

met een warm strijkijzer en bakpapier...
even erop en t smelt in het papier...

Toegevoegd na 56 seconden:
je kan er ook keukenrol voor gebruiken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
of keuken- of wc papier, +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ je was me voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen bakpapier. Dat absorbeert niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Je was mij ook voor. Maar bakpapier idd niet.
Gewoon dik keukenpapier
Met keukenpapier en een strijkijzer. Leg een flinke laag keukenpapier op de vlek en strijk erover met een niet te heet strijkijzer. De paraffine wordt weer vloeibaar en het keukenpapier neemt dit op. Zonodig herhalen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Meer tips bij kaarsvetvlekken: http://www.uwhulpinhuis.nl/vlekkenwijzer/Vlekkenwijzer_K.aspx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En als je geen bakpapier hebt: met een warm strijkijzer en gewoon keukenpapier (van de rol).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pak een oude krant en leg die op de vlek .
En dan ga je er met een strijkijzer er over heen .
Omdat het een hoogpolig tapijt is dan kan het iets langer duren .
Wel ieder keer een ander stukje van de krant op het kaarsvet leggen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik de föhn om het kaarsvet vloeibaar te maken en wrijf het vervolgens met een theedoek uit het tapijt. Omdat het kaarsvet echt helemaal vloeibaar moet zijn, moet u voor deze tactiek wel even de tijd nemen.

Met een strijkijzer verniel je het tapijt. Het plet.