Hoe kan ik voorkomen dat er pluisjes op mijn kleding komen?

Na het wassen van kleding komen er (op alle soorten en textielvormen) kleine, witte pluisjes voor op mijn kleding.
Hoe voorkom ik dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Behalve het voorgaande antwoord, je wasgoed voor zover mogelijk, binnenstebuiten keren. Je voorkomt het er niet mee, maar de pluisjes zitten dan tenminste op de binnenkant. Bovendien blijft je was mooier doordat de buitenkant niet tegen elkaar aan schuurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

- Wollige kleren apart wassen
- Zwakdoekjes uit de kleding halen
- Filter van je wasmachine schoonmaken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien is dit een heel raar antwoord, maar als je het op zoveel spullen hebt kan het dan niet
A) aan de zeep liggen of
B) veel erger: aan de wasmachine

ik ben enorm slordig met wassen, kiep alles bij elkaar en vergeet bijna altijd de boel binnenste buiten te keren. maar behalve bij spullen die "zeer pluisgevoelig zijn" heb ik het bijna nooit.

maar.... mijn wasmachine is relatief nieuw
amigo
13 jaar geleden
Echt voorkomen gaat volgens mij niet, maar het helpt wel als je de kleding binnenste buiten wast.
En eens in de zoveel tijd haal je de pluisjes weg door te rullen. Zo'n ding is bij de blokker te koop. Een paar euro.
Vraag maar naar zo'n ding die pluisjes van je kleding haalt.