Wat kan het zijn dat er na de aanleg van zonnepanelen, allerlei apparaten het niet meer doen?

Vandaag zijn voor het eerst zonnepanelen bij ons geïnstalleerd. Ze hebben een extra groep in de meterkast gezet en 3 extra groepen op zolder waar de omvormer is opgehangen.

Alle schakelaars staan overal aan. Echter, de vaatwasser en oven zijn beide uit. Andere apparatuur en lichten in de keuken werken echter wel.

Heeft iemand hier ervaring mee of een tip voor?

een jaar geleden
in: Energie
1.7K
tinus1969
een jaar geleden
Installateur bellen.
tinus1969
een jaar geleden
Niet zelf klooien, dit klinkt als verkeerde installatie.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Niet zelf gaan klussen. Bij mijn buren een maand geleden 8 stuks geplaatst, 1 week later 's avond een grote knal, paniek in de straat, 1 was ontploft.
Brandweer erbij en omdat het donker was op het dak werd alles binneshuis afgesloten.
Bleek naderhand dat het een slechte installateur was geweest en de bedrading ook nog te dun was.
Misdevraag
een jaar geleden
Bedankt voor de snelle reacties. Wij zijn beide geen klusser en zeker niet met elektriciteit, dus daar gaan we zeker niet aan beginnen.
De zonnepanelen zijn van een Nederlands bedrijf. De installateurs waren 3 buitenlandse heren, maar dat zou niet uit moeten maken natuurlijk. Nu is het scherm en de lichtjes van de omvormer ook uit. Ik dacht dat dat te maken had met het feit dat er gewoon geen zonlicht schijnt, maar dat weet ik niet zeker.
Hoop niet dat het ontploft, want de zonnepanelen liggen recht onder mijn raam.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Ik heb ze niet en wil ze niet maar heel verstandig dat je wacht op de juiste hulp.
UienCornflakes
een jaar geleden
Vaatwasser en oven hebben een eigen groep als het goed is. Controleer in de meterkast of deze groepen niet zijn uitgeschakeld. Buitenlandse monteurs zijn niet noodzakelijk bekend met de Nederlandse normen qua bedrading.
Misdevraag
een jaar geleden
@UienCornflakes, geweldige naam trouwens, maar dat was dus inderdaad het probleem.
De eerste monteurs hadden slecht kabelwerk gedaan in de meterkast. Niet goed vastgemaakt en gedeelte zelfs niet aangesloten.
Monteurs van vanochtend waren gewoon NL-talige en hadden het probleem snel opgelost. Alles doet het ook weer foutloos.
De vaatwasser gaat zelfs sneller aan, alhoewel ik niet begrijp hoe dat kan. Maargoed, problem solved dankzij de NL monteurs. Jammer dat het niet in 1x goed kan. Slordige fouten.

Geef als eerste antwoord