Hoe kan ik een klapperleiding na installatie nieuwe ATAG cv-ketel verhelpen?

Nieuwe cv ketel laten installeren. Vervolgens klappert de leiding hevig als ik thermostatische mengkraan regendouche open draai. .... Maar ook als ik warmwaterkraan van wastafel opendraai.

Als ik douche koud start en geleidelijk open draai, is klapperen er niet. Maar nu is essentie van thermostaatkraan weg.

Wat moet ik doen om geklapper definitief te verhelpen.

ps1. Voorheen bij oude ketel was geklapper er niet.
ps2. ATAG stuurt ons overigens met kluitje het riet in ....

een jaar geleden
in: Energie
1.7K
TurfGraver
een jaar geleden
Warm water een tijd laten lopen (lucht in de leiding).
John123
een jaar geleden
Het systeem is ontlucht door de installateur bij oplevering. In ieder geval voor het cv-deel.
ronron1212
een jaar geleden
Zet toch de kranen maar eens open allemaal.
John123
een jaar geleden
Heb ik veelvuldig gedaan. Installatie is paar maanden geleden reeds. Aangesloten op ketel is douche en wastafel. Die worden iedere dag gebruikt. Verder niets. Beneden is warmwater door kleine close-in boiler
TurfGraver
een jaar geleden
Het gaat niet om lucht in cv gedeelte maar in de warmwater leidingen.

Antwoorden (1)

Als je geen zin hebt om de oorzaak op te sporen, dan kun je het beste een oplossing zoeken. Monteer een waterslagdemper in je aanvoerleiding en je probleem zou verholpen moeten zijn.
https://www.mijnkluswijzer.nl/waterslagdemper-plaatsen/
een jaar geleden