Hoe kun je besparen op kosten als je alleen een bad hebt?

Hoe kun je besparen op kosten als je alleen een bad hebt? Als je alleen een badkuip hebt en toch elke dag je haren wil wassen om fris onder de mensen te komen, wat kan ik dan het beste doen? In een lege kuip zitten voelt ook een beetje maf.

2 jaar geleden
in: Energie
1.5K

Antwoorden (3)

Een douche installeren, dus de huidige kraan vervangen door een douchemengkraan. De benodigde materialen kun je bij elke bouwmarkt krijgen. Als je hier geen ervaring mee hebt, zou ik een klusbedrijf/loodgieter inhuren.
2 jaar geleden
SimonV
2 jaar geleden
Wel de meest luxe oplossing. Een bad nemen is ongeveer 40 cent duurder dan een douche. Zo'n € 150,- per jaar. Het zal dus even duren voor de installatiekosten terugverdiend zijn.
tinus1969
2 jaar geleden
@SimonV, ik vond niet heel helder uit de vraag wat het belangrijkste was voor @MrBart. Dus dit maar gesuggereerd.
tinus1969
2 jaar geleden
Aanvulling: Kosten hangen erg af van eigen handigheid of de mogelijkheid om iemand te vinden die dit goedkoop kan doen. Ik zou wel een betrouwbaar iemand zoeken - water is dun en slecht loodgieterswerk geeft veel ellende zoals lekkage.
Was je haar onder de kraan in de keuken.
Toegevoegd op 08 september 2021 08:08: afbeelding
Plaatje bij antwoord
2 jaar geleden
SingingCoyote13
2 jaar geleden
lol antwoord was uitgelokt
Pieterke
2 jaar geleden
Ik begrijp die min niet. Er is niks mis met het antwoord. Van mij een plus. Zo deden we het vroeger ook en een tijdje terug heb ik dit ook nog moeten doen vanwege een renovatie van de douche.
Vul een emmer met warm water en plaats die op de rand van de badkuip. Ga zelf in de kuip staan en schep met een plastic bakje of beker water uit de emmer over je heen. Dat is de Nederlandse versie van het Indische mandiën. Werkt uitstekend!
2 jaar geleden
Pieterke
2 jaar geleden
Nogal omslachtig vind ik. Even je hoofd onder de kraan in de keuken lijkt me gemakkelijker. I
Amadea
2 jaar geleden
Niet als het om je hele lijf gaat, dan is dit een weinig water kostende vervanging van een douche. Hoofd onder de kraan is alleen handig als je snel even je haar wilt wassen.
Pieterke
2 jaar geleden
@Amadea. Het gaat volgens mij in de vraag om het wassen van vraagstellers haar. aangezien hij het heeft over in een lege badkuip zitten. Als het om het hele lichaam wassen gaat heb je gelijk.