Hoe kan ik zien of deze groepenkast geschikt is voor verzwaring naar 3x25A, het is nu 1x40A?

Ik wil de aansluiting graag laten verzwaren door de netbeheerder Enexis, maar dan moet mogelijk ook de groepenkast aangepast worden. Ik zie geen indicatie op of rond de meter. Daarnaast kan ik het niet zien aan een 2-polige of 4-polige hoofdschakelaar omdat ik maar één knop zie voor de hoofdschakelaar? Een vervolgvraag is: Indien nodig: Wat is een prijsindicatie voor de omzetting van de groepenkast?
Afbeelding toevoegen lukt niet ivm storing bij goeievraag.nl. Ik probeer het zo nog een keer.

2 jaar geleden
in: Energie
1.7K
Edraket
2 jaar geleden
Dit kunnen wij van achter onze computer niet beoordelen.
Dat kan wel een elektrisch installatiebedrijf dat groepenkasten installeert.
Mij lijkt dat u drie van dit soort bedrijven dient aan te schrijven, en waarbij u vraagt een offerte te maken voor deze wijziging.
Dan hoort u wel van hun of het mogelijk is, en wat het gaat kosten.
Het maken van offertes is doorgaans gratis.

Het beste antwoord

Voor 3x25A moeten er voor elke fase een automaat zijn geplaatst, bij moderne installaties komt vanuit het ISRA punt de stroomkabel het huis in, die kabel gaat een doos in waar drie automaten horen te zitten, en vanuit die doos wordt het verder verdeeld, in de doos zitten de zogenaamde 'gemeente zekeringen' die iets groter zijn afgezekerd en voorzien van een zegel. Dus kortgezegd is er geen monteur langsgeweest om die drie automaten te plaatsen dan kun je er vrijwel zeker van zijn dat je nog niet verzwaard bent.