Hoeveel elektriciteit verbruikt een pelletkachel per jaar?

Ik ben al een lange tijd op zoek naar hoeveel elektriciteit een pelletkachel per jaar verbruikt. Maar dit heb ik nergens kunnen vinden.
Aangezien dit verbruik erg veel van het huishouden af hangt, zou ik graag een gemiddelde in kWh per jaar willen weten.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het elektriciteitsverbruik van een pelletkachel Een pelletkachel verbruikt elektriciteit, zowel bij het opstarten als tijdens het branden. Als je de kachel aansteekt, wordt er 300 watt verbruikt gedurende 5 tot 8 minuten. De pelletmotor en de ventilator hebben tijdens het branden zo’n 40 watt per uur nodig. Het elektriciteitsverbruik weegt evenwel niet op tegen de energiebesparing. Je hebt aanzienlijk minder brandstof nodig in vergelijking met traditionele energiebronnen. aansteek verbruik per jaar 3.9 kwh nog geen euro dus dit is berekend met 1 keer aansteken per dag. is dat 2 keer per dag word het 2 euro verbruik 8 uur per dag branden 38.4kwh 9.6 euro

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100