Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel elektriciteit verbruikt een pelletkachel per jaar?

Ik ben al een lange tijd op zoek naar hoeveel elektriciteit een pelletkachel per jaar verbruikt. Maar dit heb ik nergens kunnen vinden.
Aangezien dit verbruik erg veel van het huishouden af hangt, zou ik graag een gemiddelde in kWh per jaar willen weten.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Energie
30.7K
TurfGraver
6 jaar geleden
Dat zal inderdaad heel veel van gebruik en type kachel afhangen. Een gemiddelde zal dan ook weinig zeggen aangezien de hoog en laag verbruik ver uit elkaar kunnen liggen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het elektriciteitsverbruik van een pelletkachel


Een pelletkachel verbruikt elektriciteit, zowel bij het opstarten als tijdens het branden. Als je de kachel aansteekt, wordt er 300 watt verbruikt gedurende 5 tot 8 minuten. De pelletmotor en de ventilator hebben tijdens het branden zo’n 40 watt per uur nodig. Het elektriciteitsverbruik weegt evenwel niet op tegen de energiebesparing. Je hebt aanzienlijk minder brandstof nodig in vergelijking met traditionele energiebronnen.

aansteek verbruik per jaar 3.9 kwh nog geen euro dus
dit is berekend met 1 keer aansteken per dag. is dat 2 keer per dag word het 2 euro
verbruik 8 uur per dag branden 38.4kwh 9.6 euro
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding