Wat kan Ik doen als mijn slimme meter, volgens mij, niet goed werkt?

We zijn nov.2020 verhuisd. Hebben nu een slimme meter Edmi Atlas 10A. Het verbruik is volgens d ed meter gemiddeld zo'n 100kWh per dag. We zijn met 3 personen en hebben geen apparaten die stroom vreten. Vanavond, 2 tv's aan netflix en in 2 kamers licht. Volgens de meter gebruiken we in 1 uur 7 kWh.
Wat kan Ik doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

100kWh per dag, dat kan bijna niet in een normaal woonhuis. Ik woon alleen in een tussenwoning en verbruik gemiddeld 8 kWh per dag (2800 kWh/jaar)(en mijn TV, verlichting en laptop verbruiken niet minder omdat ik er alleen achter zit). Als je in 1 uur 7kWh verbruikt, zou dat betekenen dat er continue 7000W verbruikt wordt. Dat zijn 3 waterkokers continue aan. Dat kan niet kloppen. Wat ik als eerste zou doen, is dit melden bij de netbeheerder. Ik kan me niet voorstellen dat zij een verbruik van 100kWh per dag normaal vinden. Dring erop aan dat ze dit snel gaan onderzoeken. Een verbruik van 100kWh per dag gaat heel snel in de papieren lopen (1kWh is €0,20 dus je zit op €20/dag!). Zelf kan je meer inzicht krijgen in het verbruik per dag en per uur door je aan te melden bij een website die je meterverbruik bijhoud. Ik gebruik zelf https://slimmemeterportal.nl Je kan dan per dag en per uur (met vertraging van 1 dag) je energieverbruik volgen en precies zien op welke uren het verbruik zo hoog is. Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100