hoe kan het als alles in de meterkast uit is dat er toch stroom uitgaat ? het gaat om 1.5 kwh?

dat is lekstroom naar mij idee de meter is van stedin en daar heb ik contact mee gezocht en die kunnen niks voor me doen zeggen ze iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Energie
3.8K
Erna55
5 jaar geleden
Heb je de tv of iets anders op standby ?
TurfGraver
5 jaar geleden
1,5 kW is niet niks. :( Zeker weten dat alle schakelaar op uit staan?
TurfGraver
5 jaar geleden
@Erna55, 1,5kw op stanby? 8-|
Erna55
5 jaar geleden
Koelkast ?
TurfGraver
5 jaar geleden
Zal eerder een stofzuiger of wasmachine zijn, we hebben het over 1500 watt!
TurfGraver
5 jaar geleden
Hennepkwekerij van de buren? :D
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
ik heb het dus over dat alle stoppen en aardlek schakelaar uit en er uit zijn dus geen gebruik van stroom en toch 1,5 kwh gemeten
TurfGraver
5 jaar geleden
Heeft u die 1,5 kwh wel goed?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
ja dat heb ik echt wel goed heb er zelfs een foto van maar die kan ik hier naar mijn weten niet plaatsen?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Je kan de foto uploaden op https://nl.imgbb.com of op een andere upload site. Dan kan je de link kopiëren en hier plaatsen.
Inekez1
5 jaar geleden
Hoe meet je die 1,5 kWh? Afgelezen in de meterkast? Of met een aparte meter in een stopcontact? Weet je zeker dat je kWh (verbruik) hebt gemeten en geen Volt (spanning)? Kilowattuur geeft een verbruik aan, dat zegt nog niets over het vermogen (hoeveelheid watt) van een apparaat en over de tijd waarin het verbruik heeft plaatsgevonden. Een apparaat van 3000 Watt verbruikt 1,5 kWh in een half uur, een apparaat van 150 Watt verbruikt 1,5 kWh in 10 uur. Heb je de spanning gemeten bij een stopcontact, dan kan het zijn dat er een apparaat op aangesloten is met een condensator. Als de spanning van het net wordt gehaald, staat er nog wel spanning op de condensator.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
"Heb je de spanning gemeten bij een stopcontact, dan kan het zijn dat er een apparaat op aangesloten is met een condensator. Als de spanning van het net wordt gehaald, staat er nog wel spanning op de condensator."
Verbruik meet je niet met spanning... Dus jouw theorietje klopt niet helemaal. Bovendien mocht er in het circuit een condensator bevinden dan zal deze zich via parallel aangesloten apparaten(in diezelfde groep dus) ontladen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Alle stoppen eruit zijn en de aardlek is uitgeschakeld maar de meter loopt door, dan kan het niet anders zijn dan een aftakking vóór de stoppen, óf dat je de meter niet goed afleest(1,5wh o.i.d.). Een niet werkende of niet gekalibreerde meter draait niet uit zichzelf als de kringloop verbroken is. Nu horen groepenkasten vaak verzegeld te zijn, ga na of dit bij jou ook (nog)het geval is, indien een zegel ontbreekt dan moeten er alarmbelletjes gaan rinkelen en is er iets niet in de haak, het kan geen kwaad om de kap te verwijderen en wat foto's te maken en deze voor te leggen aan iemand met verstand van elektrische installaties. Vaak is het makkelijk te herkennen want aansluitingen op stoppenhouders hebben vaak maar twee draden lopen, namelijk van en naar de stop, check of je hier een afwijking in ziet.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Alles kan kapot, ook een aardlekschakelaar en die kan dan zelfs warm worden en dus stroom gebruiken of simpelweg niet meer uitschakelen, een verkeerde aansluiting is echter waarschijnlijker.
Beide betekenen een onveilige installatie. Een groepenkast is (normaal) niet verzegeld. Enkel de meter en de hoofdzekering(en) Een condensator in een huishoudelijk apparaat zal altijd ontladen of geen spanning op de stekker laten, als het apparaat tenminste niet zwaar defect is, anders kan je een zware schok krijgen als je een stekker aanraakt. Een kap verwijderen kan zeker wel kwaad als je niet weet waar je mee bezig bent, zeker als er dit soort problemen zijn. De hoofdschakelaar zal je niet of nauwelijks beschermen. Die 1,5 kWh. In hoeveel tijd is dat?

Antwoorden (2)

Stedin kan en mag niets voor u doen daar het lek achter de meter zit.

U dient contact op te nemen met een gecertificeerd elektricien om de installatie na de meter door te laten meten, mocht die niets vinden dient u een ijking van de meter te vragen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Hoe is dit een antwoord op de vraag hoe er 1.5 kWh kan lekken?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik heb dus een elektricien ingeschakeld van daag en alle stoppen er uit gehad en nog een verbruik van 1.5 kwh
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hoe weet je dat het lek achter en niet in de meter zit?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Beste jackd
Het klopt wat je zegt alleen de meterkast is verzegeld en de hoofdzekeringen
en daar bij zit een zegel op het kastje van de dag en nacht stroom
en ik woon hier bijna twee jaar en ik heb het vermoeden dat het ook al zo lang is
mijn verbruik vorig jaar vond ik hoog ben ik wat gaan bezuinigen zoals de droger niet meer gebruikt en het knopje van de boiler niet meer in gedrukt)wat ze zeggen als je dat wel doet dat de meter 3x zo snel draait) maar mijn verbruik is maar 69kwh minder dus volgens mij kan dit niet.
1,5 KW per uur? Daar kun je heel wat hennep mee verbouwen. Weet je zeker dat de buren niet wat aftappen?
Je kunt de groepen een voor een uitschakelen om te kijken in welke groep het verbruik zit. En daar vandaan verder zoeken.
Maar schakel wel eerst alle groepen tegelijk uit, dan moet de meter zeker stil staan. Zo nee, dan zit daar het probleem.