Ik heb Bison Beglazingskit gebruikt om een kier tussen een raam en het kozijn opnieuw te vullen. Zit er nu een week in, maar is nog nat. Wat te doen?

Ik heb de oude kti weggekrabd, de voeg schoon geveegd en stof verwijderd. Heb daarna de kit aangebracht met een gewone kitspuit en daarna netjes gladgestreken met een plamuurmes en met m'n vinger, omdat het niet overal even glad werd.
Het is een enkelglas-ruit in een houten sponning. De kitrand ligt aan de binnenzijde en dicht de voeg tussen het lekgootje (aluminium) en het glas. Een ander raam heeft zo'n gootje niet, is dus tussen hout en glas aangebracht. Ook die hardt niet uit. De kit geeft bij aanraking nog echt af, is gewoon nog nat.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oude kit? Hij zal wellicht over datum zijn. Als dit zo is dan kun je weer opnieuw beginnen, en een nieuwe halen. (bij voorkeur van een goed merk)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niks mis met bisonkit

Het beste antwoord

waarschijnlijk is de kit niet goed/over datum.
als je de tube nog hebt kijk dan even naar de houdbaardheidsdatum, is deze nog in orde neem dan contact op met de leverancier/producent en geef dan gelijk de productiecode.
beide gegevens zijn meestal bij één van de uiteinde's van de tube geprint.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik kan me voorstellen dat de kit met koud en vochtig weer wat langer nodig heeft om uit te harden, maar een week
en dan nog altijd nat, dan moet er toch iets met de kit aan
de hand zijn. Is de kit niet over zijn houdbaarheidsdatum
heen. Is dit niet het geval en heb je hem pas gekocht dan
zou ik toch maar eens inlichtingen gaan halen bij de winkel waar je hem gekocht hebt. Na een week moet de kit tog zeker goed zijn aangedroogd ook met koud weer.
Het enige wat je zou kunnen proberen, is met een feun de kit wat te laten drogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kit mag alleen bij temperaturen van boven de 5 graden worden verwerkt. Het is de afgelopen week geruime tijd rond dat punt geweest. Dat zou het zomaar kunnen veroorzaken.

V
erwerkingsomstandigheden: Uitsluitend verwerken bij temperaturen tussen +5 en +40°C.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik u was zou ik het nog een poosje laten zitten. (tot het voorjaar) Het doet zijn werk toch? Blijkbaar heeft de kit nog wel voldoende kleefkracht tenzij u er speciale eisen aan stelt omdat u het wilt verven of zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als een kit na een week nog niet is uitgehard, dan is de houdbaarheid van deze kit verstreken.
De Bison Beglazingskit is op basis van siliconen en zeer goed waterbestendig. Het beste is om de niet uitgeharde kit te verwijderen en opnieuw te kitten met een verse beglazingskit.
Voor een verdere afhandeling kunt u contact opnemen met het Bison Informatie Centrum : info@bison.nl

Met vriendelijke groet,
Het Bison Informatie Centrum