Het zal best wel houden, goed verdelen met een lijmkam,lijkt mij voldoende.
jc54
13 jaar geleden
ja hoor dat is mogelijk maar je moet wel zorgen dat je muur redelijk vlak is anders kun je met het aandrukken je gipsplaat breken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan wel maar is beslist geen sjieke oplossing.
(Voor het geval het je boeit en afhankelijk van wat de bedoeling (ondergrond)is zou ik of ragels aanbrengen of stukken/afvlakken na eventueel te hebben geplamuurd)
Bij niet te veel hoogte verschil en waar afwerking gewenst is zou je zelfs soms voor een grover structuur kunnen gaan.
Maar dat hangt natuurlijk van de klus af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
T`ja toch een beetje lastig om op afstand te beoordelen zonder te kunnen zien hoe de situatie is en he die moet worden. Misschien is het een idee om met een foto en de maten naar de bouwmarkt te gaan en je daar te laten adviseren. Maar gipsplaten et tegellijm bevestigen lijkt mij geen goed idee. Dan zou ik het nog liever stukken met knauf, scheelt ook aanmerklelijk in de kosten als je het zelf kunt verwerken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de gipsplaten vastschroeven op de kozijnen?
Zou ik niet doen De platen moeten voor langere tijd goed bevestigd worden en ook weer bekleed meet of stuc of verg. Ragelen en vast nieten is beter
13 jaar geleden
Je kunt gipsplaten lijmen. Om met meerdere gipsplaten een vlakke wand te krijgen is heel wat vakmanschap nodig. is voor een doe het zelver bijna onmogelijk. Verbruik lijm is ca. 5 kg. per m2. (Bij een vlakke ondergrond)