Wat kan ik doen tegen een lossen hamerkop die bijna van de steel komt?

de hamerkop zit helemaal los nog even en hij komt van de steel hoe kan je ervoor zorgen dat hij er terug aan is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (7)

Stop kleine stukjes hout tussen de hamerkop en de steel.
Druk het goed aan en sla de steel er goed in. Zo vul je de ruimte op en zit hij weer vast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het beste is andere hamer kopen..je kan het opvullen met een wigje maken tussen steel en kop.. maar ook dat laat zo weer los..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
doe de hamer naar de steel terig en slaat en wigje in de bovenkant vast zodat de hamer kop weer vast zit
zijn in een goed gereedschap zaak gewoon te koop
ook kan je de hamer in het water liggen zodat de steel uitzet en de kop weer vast gaat zitten echter als het weer droog is zal de kop weer los gaan zitten
kegje van metaal in de steel is de meest goede oplossing
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beoordeel de hamerzijde van de steel of er genoeg
,,dicht,, hout zit om een wig te plaatsen die effectief
genoeg is om het hout uit te zetten om de hamerkop
goed vast te zetten.
(zaag anders het evt rafelige of losse hout weg en maak de steel passend voor de kop.
Er zijn houten en metalen wigjes te koop.

Koop er een paar en sla ze (1 of 2) er met beleid in.
Is een steel elders in slechte conditie, overweeg een nieuwe steel of nieuwe hamer te kopen.

Maak ons deelgenoot van uw oplossing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn man legde altijd zijn stratenmaker hamer een nacht in het water voordat hij hem ging gebruiken, hierdoor zet het hout uit en zit hij stevig vast.
Wel blijven herhalen want bij opdrogen krimpt het hout weer.
Niet echt handig als je onverwacht je hamer nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo
Dat van die stalen wigjes is priema maar dan moeten
ze er ongeveer digionaal in geslagen worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tec7 in spuiten, komt nooit meer los!