Hoe een keuken opknappen met een klein budget?

Ik wil onze keuken gaan opknappen,maar ons budget is beperkt.
We hebben nu een oude woningbouw keuken (zie foto)
Het blad vind ik wel mooi,alleen ik erger me aan de kleur van de tegels en de kleur van de deurtjes.

Wat wil ik veranderen:

De tegels
De deurtjes van de keukenkasten

Maar hoe moet ik dat doen?
Het lijkt net of op de keukenkastjes een soort plastic achtig laagje zit.

Ons budget €150

Ben best handig aangelegd.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik denk dat wat je opnoemt gemakkelijk veranderd kan worden door verf. Het hout kan geschilderd worden (denk alleen wel dat er eerst een kunststof primer gebruikt moet worden omdat er op keukens vaak een formica laag zit). De tegels kun je eventueel ook schilderen maar een betere optie lijkt mij een board op de achterkant te doen met een leuke print. zodat de tegels weggewerkt worden. Misschien de greepjes veranderen. en het geheel ziet er heel anders uit. Alleen is het budget van € 150,00 euro wel heel krap hier voor, ik denk dat u met een budget van € 100,00 meer dit wel iets makkelijker kan realiseren. Wel een keer leuk om te horen dat er niet meteen aan een nieuwe keuken word gedacht.

De tegels kun je beschilderen in elke kleur tegelverf die je maar wilt. De deurtjes van de keuken zou je ook kunnen schilderen, of als je dat mooier vindt, beplakken met plakplastic dat er is voor dit soort doeleinden. Beide suggesties zijn te halen bij de bouwmarkt. Succes!

De tegels inderdaad met tegelverf schilderen. Dat ziet er best mooi uit en kost niet veel. De deurtjes hoef je niet eens te veranderen, als je de grepen vervangt dan ziet je keuken er gelijk heel anders uit. Succes!

De keukendeurtjes zijn goed te verven met b.v. Flexa. Ook kunt u in de bouwmarkt een kleurcombinatie samen stellen. Bijvoorbeeld de ladefronten en de plint een andere kleur. Reserveer hiervoor € 70.00. Gebruiksaanwijzing staat op de verpakking. De tegels opleuken is een probleem. Er over heen plakken is het goedkoopste. Een witte wandtegel kost ca. € 10.00 per m2. (Een gekleurde tegel is ook nog wel te krijgen b.v. een restantje) Lijm en voegmiddel kost voor ca. 4 m2 € 25.00. Dit blijft binnen de begroting. Je moet dan nog wel aan de slag.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100