Hoe een keuken opknappen met een klein budget?

Ik wil onze keuken gaan opknappen,maar ons budget is beperkt.
We hebben nu een oude woningbouw keuken (zie foto)
Het blad vind ik wel mooi,alleen ik erger me aan de kleur van de tegels en de kleur van de deurtjes.

Wat wil ik veranderen:

De tegels
De deurtjes van de keukenkasten

Maar hoe moet ik dat doen?
Het lijkt net of op de keukenkastjes een soort plastic achtig laagje zit.

Ons budget €150

Ben best handig aangelegd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6K

Het beste antwoord

Ik denk dat wat je opnoemt gemakkelijk veranderd kan worden door verf.
Het hout kan geschilderd worden (denk alleen wel dat er eerst een kunststof primer gebruikt moet worden omdat er op keukens vaak een formica laag zit).
De tegels kun je eventueel ook schilderen maar een betere optie lijkt mij een board op de achterkant te doen met een leuke print. zodat de tegels weggewerkt worden.
Misschien de greepjes veranderen. en het geheel ziet er heel anders uit.

Alleen is het budget van € 150,00 euro wel heel krap hier voor, ik denk dat u met een budget van € 100,00 meer dit wel iets makkelijker kan realiseren.

Wel een keer leuk om te horen dat er niet meteen aan een nieuwe keuken word gedacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

De tegels kun je beschilderen in elke kleur tegelverf die je maar wilt.
De deurtjes van de keuken zou je ook kunnen schilderen, of als je dat mooier vindt, beplakken met plakplastic dat er is voor dit soort doeleinden.
Beide suggesties zijn te halen bij de bouwmarkt.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De tegeltjes kun je eventueel verven met speciale tegelverf.
Verder alleen de deurtjes vervangen of ook verven.
Moet je eerst primer gebruiken.

150 is wel zo op! (met alleen de verf al)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De tegels inderdaad met tegelverf schilderen. Dat ziet er best mooi uit en kost niet veel.

De deurtjes hoef je niet eens te veranderen, als je de grepen vervangt dan ziet je keuken er gelijk heel anders uit.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je tegels kan je verven in iedere kleur..
je keukenkastjes kan je ook schilderen en bv van die sierlatjes erop maken, en dan je deurtjes in 2 kleuren verven, en eerst goed ontvetten alles en met een roller opbrengen dat scheelt veel in de verf gebruik
en je zegt zelf dat je handig bent, dan red je het wel met 150 euro
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met zo'n budget zou ik kiezen voor schilderen.
De deurtjes eerst behandelen met kunststof primer en daarna schilderen in de kleur van jou keuze.
De tegels zou ik schilderen met speciale tegelverf, desgewenst kun je de voegen ook nog een apart kleurtje geven of opfrissen.
Zeker weten dat je daarna ook nog geld overhoud voor een lekkere maaltijd uit je nieuwe keuken, succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tjemig, 150 euro is wel erg weinig als je een keuken wilt opknappen.
De tegels kun je verven met speciale verf (in de vakhandel vragen) , maar dan is je geld al op.
Deurtjes kun je prima zelf maken van MDF.
Mooi kantje eraan frezen met een bovenfrees en netjes schilderen. Koop goede grondverf en goede lak.
Maar ja dan zijn je tweede en derde 150 euro's ook al op.
Dit wordt wel echt heel moeilijk hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind zelf die geschilderde tegels niet mooi, je ziet toch dat ze geschilderd zijn. Je kunt prima over tegels heen tegelen dus ik zou op marktplaats goedkope tegels kopen.
De deurtjes zou ik wel schilderen en dan misschien creatief, 2 kleuren, motiefje enz. Als je dan toch kunt zien dat het een "doe-het-zelf project was, maakt het unieke karakter het toch bijzonder.
Deuren zou ik er even afhalen voor schilderen, kun je beter zien wat je doet, succes
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nieuwe tegels voor € 150,--??? Die tegels zal misschien nog wel lukken, maar ze moeten ook gevoegd en dan heb je nog niks aan de kastjes gedaan.
amigo
13 jaar geleden
keuken ziet er niet zo groot uit, hoezo nieuwe tegels voor 150 euro? Op marktplaats koop je restpartijen tot zeker 10 m2 vanaf 5 euro per m2. Ben je echt niet zo veel geld aan kwijt, is veel goedkoper dan die speciale verf, ook met plakken en voegen erbij
hele goedkope oplossing voor je tegels is stickers erop. je kan er ook een plaat tegen aan maken zodat je in plaats van tegels een plaat hebt kan ook rvs zijn of een mooie niet doorzichtige glasplaat kijk eens bij ikea daar hebben ze goedkope frontjes voor de keukenkastjes kijk wel goed naar de maten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De keukendeurtjes zijn goed te verven met b.v. Flexa. Ook kunt u in de bouwmarkt een kleurcombinatie samen stellen. Bijvoorbeeld de ladefronten en de plint een andere kleur. Reserveer hiervoor € 70.00. Gebruiksaanwijzing staat op de verpakking. De tegels opleuken is een probleem. Er over heen plakken is het goedkoopste. Een witte wandtegel kost ca. € 10.00 per m2. (Een gekleurde tegel is ook nog wel te krijgen b.v. een restantje) Lijm en voegmiddel kost voor ca. 4 m2 € 25.00.
Dit blijft binnen de begroting. Je moet dan nog wel aan de slag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou nog een jaartje wachten en nog wat voor de keuken bij elkaar sparen. Tegels schilderen is armoede en je kan het altijd zien. Ik zou een begroting maken voor nieuwe kastdeurtjes (Karwei, de prijs zal je meevallen) die hebben ze in verschillende uitvoeringen en een nieuw tegeltje over de andere tegels plakken. En laten we wel wezen gezien de foto zijn er duidelijk mindere keukens in Nederland. Succes.