de schilder heeft verf op mijn vloer gemorst die net de week daarvoor geschuurd was en behandeld met hard wax oil, nu heb ik een witte waas, hoe krijg

ik dit weg, hij probeerde het met terpetine weg te halen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (7)

Doe er opnieuw wax oil overheen. Goed uitsmeren.
Eventueel eerst heel licht opschuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt de schilder aansprakelijk stellen voor de schade. De schilder moet dan voor een goede oplossing zorgen.

Met terpentine gaan knoeien of zelf gaan rommelen is dan niet nodig. De schilder moet, als dat nodig blijkt, maar een vloerenspecialist inhuren.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Niet zelf gaan experimenteren maar de schilder aansprakelijk stellen is het beste. Die zal er ook wel voor verzekerd zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om teleurstellingen te voorkomen en om een goed resultaat te verkrijgen zou ik de vloer overnieuw schuren en overnieuw met hard wax oil behandelen. De aansprakelijkheid is een zaak die je bij je schilder moet neerleggen. Maar dat was de vraag m.i. niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die schilder had beter moeten weten om niet met terpetine over een houten vloer te gaan schrobben.Terpetine is vettig.Je krijgt dus een witte waas omdat de terpetine zich gaat verdunnen met de wax.Dit is een probleem die moeilijk te verwijderen is.
Hij had wasbenzine moeten gebruiken.Dit is vluchtiger dan terpetine,waardoor je geen waas krijgt.

In dit geval zal het schildersbedrijf een oplossing moeten zoeken om dat probleem op te lossen.Hiervoor zijn schildersbedrijven verzekerd.
Neem maar van mij aan dat het gebeuren moet,want ik ben zelf schilder van beroep en heb het ooit eens gehad met een gordijntje.
Het is via de verzekering goed gekomen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probleem voor de schilder dacht ik , hij zal dit naar tevredenheid moeten oplossen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of het een probleem voor de schilder wordt, is hier niet ter sprake. Er wordt gevraagd naar een oplossing.

Uit u verhaal hoor ik dat er alleen nog een waas is. Dit betekend dat er nog maar een dunne laag verf aanwezig is. Ik zou dit opschuren met fijn waterproof schuurpapier korrel 600 of 800. De reden waarom we waterprof schuurpapier gebruiken is omdat er nagenoeg geen droog proof schuurpapier in die korrels zijn. We hoeven nu niet persee nat te schuren. Nu schuren we de waas zo veel mogelijk weg. Let wel op dat je niet alleen de verfplek schuurt maar ook iets meer om later de vloer weer bijna onzichtbaar te lakken.

Het schuurpapier kan wel snel vol zitten door de wax laag gebruik daarom vaak een schoon stukje schuurpapier.

Na dit schuren gaan we weer opnieuw de vloer waxen.

en als het goed is is de verfvlek er uit.