de schilder heeft verf op mijn vloer gemorst die net de week daarvoor geschuurd was en behandeld met hard wax oil, nu heb ik een witte waas, hoe krijg

ik dit weg, hij probeerde het met terpetine weg te halen

Weet jij het antwoord?

/2500

Doe er opnieuw wax oil overheen. Goed uitsmeren. Eventueel eerst heel licht opschuren.

Of het een probleem voor de schilder wordt, is hier niet ter sprake. Er wordt gevraagd naar een oplossing. Uit u verhaal hoor ik dat er alleen nog een waas is. Dit betekend dat er nog maar een dunne laag verf aanwezig is. Ik zou dit opschuren met fijn waterproof schuurpapier korrel 600 of 800. De reden waarom we waterprof schuurpapier gebruiken is omdat er nagenoeg geen droog proof schuurpapier in die korrels zijn. We hoeven nu niet persee nat te schuren. Nu schuren we de waas zo veel mogelijk weg. Let wel op dat je niet alleen de verfplek schuurt maar ook iets meer om later de vloer weer bijna onzichtbaar te lakken. Het schuurpapier kan wel snel vol zitten door de wax laag gebruik daarom vaak een schoon stukje schuurpapier. Na dit schuren gaan we weer opnieuw de vloer waxen. en als het goed is is de verfvlek er uit.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100