Moet een boiler ontkalkt worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De onze heeft vorige week na ruim 16 jaar de geest gegeven. Volgens de monteur zat ie er idd vol mee, maar ik heb geen idee, of het mogelijk is zo'n ding te ontkalken.

Het beste antwoord

Wegens de hardheid van het water moet dit zeker om de +/- 2 jaar gebeuren. Er is een verschil tussen de gewone doorstroomboiler (die bv. in een badkamer hangt of in een keuken) of de boiler van een centrale verwarming. Het verschil zit hem in de wijze van ontkalken. Beide moeten zeker door gespecialiseerde mensen gebeuren die aan de hand van een toestel er ontkalkingsvloeistof kunnen doorhalen. Deze oplossing is zeker nog beterkoop dan een nieuwe boiler te moeten installeren en je boiler zal zeker langer meegaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als die mogelijk bestaat, zou ik dat zeker laten doen, want:De onze heeft vorige week na ruim 16 jaar de geest gegeven. Volgens de monteur zat ie er idd vol mee, maar ik heb geen idee, of het mogelijk is zo’n ding te ontkalken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe moet dat dan? Die van mij is volgens mij nog ouder dan 16 jaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vermoed,dat je hem dan moet (laten) ontkoppelen en er azijn of een ontharder door laten stromen. Zoals ik al schreef, ik heb geen idee,of het kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lees ik nu ook:)
Je kunt een boiler wel laten ontkalken door een installatiebedrijf. Maar wellicht zijn de kosten daarvan zo hoog dat het goedkoper is een nieuwe boiler aan te schaffen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nieuwe boiler met installatiekosten kwam ons op 560,- euro.
met citroenzuur ontkalken,boiler aftappen terwijl de toevoer van water wordt afgesloten zodoende het aantal liters afmeten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Zet een boiler ook nooit uit. Dit geeft extra kalkafzetting. Beter is om een waterontharder te monteren. En hou er rekening mee dat een boiler in ca. 12 jaar is afgeschreven.