Waarom kun je butyleenklit beter niet hoger dan de derde etage gebruiken?

Heb een tube gekocht omdat ik een raam moet plaatsen. tot mijn verbazing staat dit op de tube (Bison) butyleenkit:

"Aandachtspunten: De kit is overschilderbaar en bestand tegen weersinvloeden na het vormen van een oppervlakte huid (ca. 24 uur). Butyleenkit vormt enkel aan het oppervlak een huidje die voldoende stvig is om te overschilderen. Voor buitenafdichtingen hoger dan de derde verdieping is deze kit niet aan te bevelen."

Ik kan geen goede reden bedenken waarom dit zou moeten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Een te grote windbelasting op grotere hoogten.
De kit is plasto-elastisch, in tegenstelling tot b.v. acrylaatkit. Dit wil zeggen dat de kit ná indrukken weer in de oorspronkelijke vorm (kitvoeg) terug komt.
Op grotere hoogte wordt er een te grote druk op het raam (en de kit) uitgeoefend, waardoor de kit mogelijk niet meer voldoende afsluit, te weinig bescherming biedt en dit derhalve ook niet te garanderen is door de fabrikant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat de reden juist het feit is dat de kit niet echt verhardt. Op grotere hoogte kan de winddruk op het raam zodanig groot zijn, dat de kit niet voldoende weerstand geeft en het raam uit de sponning kan komen.
Butyleenkit wordt bijna niet meer gebruikt. Soms nog voor kleine ruitjes in laagbouw, het is wel goedkoop. (en ook niet overschilderbaar met alle verfsoorten)
escape
13 jaar geleden
de atmosphere veranderd naar mate je hoger gaat en daar is deze kit ,tot een bepaalde hoogte , niet tegen bestand .