hoe kan ik het beste tapijtlijm op hout verwijderen

Bij het verwijderen van het tapijt op de traptreden bleef er nog een laag tapijtlijm op de trap kleven. De lijm is zwart en elastisch. Hoe kan ik deze het gemakkelijkst verwijderen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echt ff met water proberen. Ik heb 2 thumbs down gehad. Maar een half jaar geleden hetzlefde probleem gehad ook met een trap. Restant gewoon flink met water indeppen. Ging bij mij perfect. Ik had alleen geen zwarte lijm.

Het beste antwoord

TROVARBO TAPIJTLIJM OPLOSSER is de beste en de goeiekoopste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

tapijtlijm verwijderaar kopen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met 'tapijlijmverwijderaar' van Alabastine
Te koop in de betere dhz zaak
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een hele hoop moderne tapijtlijmen zijn water oplosbaar. Zou het dus eerst eens met wter proberen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Best met een masker want al deze lijmprodukten zijn niet van de geschiktste voor de gezondheid. Dus eens je masker op met een speciaal toestel van black & decker om af te schuren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mijn vorige huis heb ik het met afbijt uit een blikje gedaan. Erg chemisch, gevaarlijk, en een vieze klus.

In mijn huidige huis heb ik het met een afbrandfohn voor verf gedaan. Gewoon warmmaken totdat het begint te bubbelen, dan met een verfkrabber eraf halen. Daarna nog even met de schuurmachine eroverheen en de trap is weer helemaal schoon. Mijn trap heb ik na deze behandeling gewoon gelakt, en ziet er (al zeg ik het zelf) perfect uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met een plamuurmes dikke plakken afsteken.
De laatste beetjes met een schuurmachine afvlakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
HG Tapijtlijmverwijderaar. Te koop bij de bouwmarkt en drogisterij e.d. Smeer het dik in en laat het er goed intrekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn bij verschillende bouwmarkten tapijtlijmverwijderaars beschikbaar, de bekendste en waarmee ik de beste ervaring heb zijn van het merk Henkel.

Probeer wel te achterhalen wat het originele product is geweest (lijm op water of hars basis etc.) Namelijk is het wel belangrijk dat je het goede product gebruikt, het werkt niet altijd op alles.

Anders kun je natuurlijk nog gebruik maken van de fohn en de krabber...