Ik ga volgende week mijn muren schilderen. Hoe krijg ik ze echt wit en glad? (niet het patroon van mijn roller dus...)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Met een witkwast krijg je geen patroon. Het is wel veel meer werk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

goed kijken op de ketel hoeveel je de verf mag verdunnen,ze mag zeker niet te dik zijn maar ook niet te waterachtig natuurlijk koop een verf van goede kwaliteit en rol deze goed uit om aanzetten te vermijden en je zal zeker 2 tot 3 maal de muren moeten verven.De muren moeten in ieder geval voor het verven glad zijn dat spreekt voor zich he.Pas op he deze tip komt van mijn man die is schilder!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt de verf ook heel mooi opspuiten met de ee compressor
gewoon de aparte spuit voor verf nemen en je krijgt een supergladde en egale muur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met glad bedoel je waarschijnlijk zeer effen en eventueel enigszins glanzend.

De meest eenvoudige manier is een stenen muur door een vakman te laten pleisteren. De vraag is natuurlijk of je de muur dan effen genoeg vindt. Zo niet, dan rest je niets anders dan de muur met b.v. pvc platen te bekleden en de naden te plamuren en te fijnschuren.

Daarna volgt het schilderen en afhankelijk van de ondergrond (pleister, pvc) volgt dan eerst een anti zuiglaag een grondlaag en dan een of meerder deklagen. Tussen elke laag dient fijn geschuurd te worden. De glansverf kan met een VERFroller opgebracht worden, mede gezien het grote oppervlak. Breng de verf kruislings op, om daarna met een verticale streek te eindigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door een vakman te laten pleisteren gaat me teveel geld kosten. Ik wil het graag zelf doen met hulp van vrienden. Die kan ik betalen met bier en voedsel ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je advies!