Hoe krijg ik stenen in hartvorm?

Welk gereedschap moet ik daarvoor gebruiken? Het zijn platte stenen, maar ik wil er hartjes van maken..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zet wel een goede veiligheidsbril op als je gaat hakken..

Antwoorden (5)

Hangt heel erg van de steensoort af, hoe makkelijk of moeilijk dit gaat. Je kunt het met een paar stevige en scherpe vijlen proberen.

Misschien komt je er achter dat het met de stenen, die je nu hebt, niet lukt. Speksteen is dan misschien een goed alternatief. Dat is veel zachter en makkelijk te bewerken.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Tegenwoordig is er voor de hobbyisten van alles te koop op het gebied van machines, slijpmiddelen en literatuur, waardoor er een nieuwe hobby is ontstaan voor de gewone mensen.

Ik heb wel eens gehoord dat daarvoor tandartsboortjes gebruikt werden.

Mischien is er een edelstenen- en/of mineralenwinkel
in jouw buurt waar ze je verder kunnen helpen.
http://www.stenensieraad.nl/plinkmineralen.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haal bij de bouwmarkt een dremel-achtige multi-tool met steenslijp kopje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
slijptol met diamantschijf.

Let wel op! Het stof wat hierbij vrijkomt is zéér schadelijk.

Met de dremel is leuk afwerken, maar is te klein om stenen mee door te slijpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vermoed dat het om grote stenen gaat en als dat het geval is kan je met een Widiazaag heel goed zagen. Je kan ze vinden in de bouwmarkt, er zijn zaagbladen en eventueel ook figuurzaagjes. Succes

Toegevoegd na 2 minuten:
En voor de decoupeerzaag zijn er ook zaagbladen.