Wat is het verschil tussen een zaagblad voor een decoupeerzaag voor hout en voor metaal?

Ik wil metaal gaan zagen, maar ik weet niet hoe een zaagblad voor metaal er uit ziet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.1K

Antwoorden (6)

Voor metaal heeft een zaagblad hele fijne tandjes, die voor hout zijn veel grover. Op de verpakking staat overigens voor welke machines ze geschikt zijn en voor welk materiaal.
paulus811
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je de verpakking dan nog maar hebt!
voor metaal: De zaagtandjes zijn "gezet".Hierdoor ontstaat een zaagsnede die iets breder is als de dikte van het zaagblad Waardoor dit zaagblad minder wrijving krijgt en niet vast kan lopen bovendien zijn de tandjes kleiner
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vertanding voor metaalzagen is fijner en de zaag is veel harder.
In beide gevallen zijn de tandjes overigens gezet (om en om een klein beetje scheef ) om vastlopen te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zowel hout als metaalzaagjes kunnen fijn getand zijn. Grappige is dat een metaalzaagje het in hout wel zal doen maar omgekeert niet. Een metaalzaagje heeft nl. hardere tanden.

Het gaat hier om losse zaagjes begrijp ik? Weggooien en nieuwe kopen. Steek ze na gebruik weer in de originele verpakking, weer een kopzorg minder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Metaalzaagjes zijn van een speciaal hard metaal gemaakt
en hebben een fijnere vertanding dan een houtzaag blaadje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zaagjes voor metaal hebben fijnere tandjes en zijn (de goede althans) van een hardere staalsoort gemaakt dan die voor hout.