mijn fiets blokkeert bij het achteruit rijden wat is de oorzaak ?

de fiets heeft terugtrap rem
en ik geloof dat hij alleen blokker met gewicht van fietstassen.
met het wat heen en weer bewegen van de trappers lukt het meestel wel weer
maar is is dit makkelijk te verhelpen? of heb ik een nieuw achterwiel nodig

13 jaar geleden
10.6K

Antwoorden (2)

Dat zit in de terugtraprem. Die is niet kapot. Als je net geremd hebt zit de blokkering (rem) nog te hoog in de naaf. Als je gestopt ben zonder te remmen heb je dit probleem meestal niet. Probeer niet achter uit te rijden :).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan het achterwiel uit elkaar gooien en alles reinigen en binnenin smeren maar geen vet op de buitenste ring want dan remt hij niet meer. Ook mag de ring en de binnen kant van de naaf niet te droog zijn. Makkelijker is als je geremd hebt even op de trappers trappen, als of je weg rijd en dan is alles weer vrij en kan je de fiets ook weer achteruit rijden. Want als je vooruit trapt komt alles in de remnaaf weer los.