Hoe maak gemakkelijk zelf een vliegengordijn?

Zonder naaimachine, graag creatieve lowbudget ideeën!

Toegevoegd na 35 seconden:
hoe maak IK gemakkelijk.......

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.5K

Het beste antwoord

Ik heb allemaal plastic doppen verzameld, daar aan de zijkanten tegenover elkaar gaatjes in gemaakt en allemaal strengen van aan elkaar geregen. Aan de bovenkant 2 latjes tegen elkaar gelijmd met de touwtjes ertussen. Hartstikke leuk om te zien.

Toegevoegd na 2 uur:
Hier is ie

Toegevoegd na 2 uur:
Op jouw verzoek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Foto?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
prachtig! Hoe heb je de gaatjes erin gemaakt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een tang waarmee je gaatjes in een riem maakt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hij is geweldig, bedankt voor de foto.+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jammer maar de foto is verdwenen, kan je die nog toevoegen (wel leuk bij het beste antwoord!)

Andere antwoorden (8)

Het lijkt mij heel leuk als je er eentje maakt van lange stroken geknipte plastic zakken van verschillende kleuren, die je met de nietschieter op een houten latje vastniet. Het wordt een lekker rommelig, kleurrijk geheel. Als het te veel wappert, zou je aan de onderkant van de stroken een paperclip vast kunnen plakken met een plakbandje, of een kraal kunnen doen, om ze iets te verzwaren.

Als je veel grote kralen met grote gaten hebt, is het zowizo wel leuk om die aan de plastic stroken te rijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook leuk+
Heel veel kralen strengen maken of ranja rietjes knippen en rijgen. Aan de bovenkant een latje nemen, de strengen eraan rijgen en ophangen maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een plus voor de rietjes+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Muts, dankjewel.
Bierdopjes aan elkaar binden met een stukje visdraad. Zo slingers maken die je boven het kozijn bevestigd.

En na al dat harde werken aan die dopje :"Zo, nu eerst een Bavaria..."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst vang je een aantal vliegen en wacht je tot ze dood zijn.

Daarna neem je lange draden en een naald en rijg je draden door de dode vliegen heen..tot je een aantal draden vol hebt.

Je bindt ze aan een lat vast..en..je hebt je vliegengordijn.

Maar nu even serieus..Je kunt bij veel winkels restanten piepschuim gratis afhalen.

Als je de piepschuim in een aantal gelijke stukjes, bijvoorbeeld kleine kubusjes, snijdt, rijg je er gemakkelijk draad door.

Hoe groter de stukjes piepschuim..hoe sneller je ermee klaar bent...en hoe eerder je je vliegjes buiten houdt..

Komen ze er desondanks nog door..neem dàn alsnog mijn eerste methode..want via hun dode broeders en zusters durven ze niet te komen..lijkt mij..

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon er een vitrage voor hangen op een spanveer of op een touw
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haken of punniken....
Haken kun je wel met je vinger doen,neem lekker dikke wol in verschillende kleuren en haak lange slierten waar je later ook kralen in kan doen.. Met punniken kun je ook verschillende kleuren nemen en de slierten zijn dan dikker..Of je koopt goedkope rolletjes touw,knipt dat op lengte en bindt aan de onderkant een fraaie kraal...

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kunt ook macaroni rijgen...dat is hol van binnen (wel ongekookte macaroni gebruiken hé)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh wauw, leuk idee, die macaroni! +
Ga in de buurt de vlaggetjes van oranje ophalen en niet ze in strookjes aan een latje.ik denk dat je ze gratis mag hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn moeder maakte ze vroeger van stof, die overgebleven was van jurkjes die ze voor ons naaide. Of van kleding die te klein was geworden. We hadden een erg groot gezin en er werd zelden iets weggegooid. Die stof knipte ze aan reepjes ( in haar werkkamer stond een grote zak boordevol met zo'n bonte verzameling) en de reepjes knoopte ze eenvoudig aan elkaar vast.
Wij, de kinderen vonden het heel leuk de bloemetjes- ruitjes-stipjes en streepjesstofjes van onze lievelingsjurken terug te zien. Zelfs jaren nadat de jurkjes te klein waren geworden.
Het is supergemakkelijk , je kunt het bij de tv, in het zonnetje of aan de koffietafel doen.
Als je genoeg slierten hebt, maak je ze met spijkertjes vast aan een deurbreed latje. Klaar.
Ze maakte trouwens ook dikwijls erg mooie wand of vloerkleden van die stoffen. Dan gebruikte ze als basis grofmazige jute (dat heeft natuurlijk een naam, maar ik ben daar niet in thuis) waar ze de reepjes doorheen haalde en vastknoopte. Daar waren heel kunstzinnige werken bij, waar stevig om geloot werd na haar dood.