Ligt vloerverwarming meestal doorgelegd tot achter de wc?

wij hebben over heel de benedenverdieping vloerverwarming (dus ook in toiletruimte).lag er al in met koop van het huis.nu hebben wij een vaste wc pot en willen een hangtoilet.dus er moet een nieuw afvoergat gemaakt worden verder naar de muur toe.nou vroeg ik me af kan het zijn dat er achter het gat wat er nu zit vloerverwarming doorloopt?dat we bij het maken van het nieuwe gat de vloerverwarming misschien aantasten.In hoeverre is het vaak gebruikelijk de vloerverwarming te leggen in een toiletruimte met vaste pot? letterlijk om het afvoergat heen?

Toegevoegd na 4 minuten:
ik snap dat niemand mij letterlijk kan vertellen of het er wel of niet achter doorgelegd zal zijn niemand kan door mijn tegels kijken maar misschien is er iemand die zelf vloerverwarming legt en er een soort van inschatting over kan maken in hoeverre het het meest gebruikelijk is om de vloerverwarming te leggen in het toilet

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.5K

Antwoorden (3)

Zoals je zelf al aan geeft het is nooit met met zekerheid te zeggen maar ga er maar vanuit dat het voor de pot ligt en lang de zijkanten.
De toiletpot moet ook vast geboord worden dus meestal ligt het ruim uit de buurt van de toiletpot.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is niet gebruikelijk om dat onder de wc pot door te leggen!
Ten eerste omdat daar de afvoer zit ten tweede omdat de pot vast geboord moet worden in die vloer en ten derde omdat je daar geen verwarming nodig hebt en het is ook duurder om dat zo te maken!
Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit! Als je echt zeker wilt weten of het daar verwarming zIt zou je kunnen proberen om de vloer daar voorzichtig open te maken! De dekvloer waar de vloerverwarming inlicht is vrij zacht!
En als de vloerverwarming aanstaat kan je ook voelen waar de vloer warm is en waar niet!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het kan ook simpeler om uit te vinden waar de vloerverwarming ligt gewoon aanzetten als de vloer koud is dan kun je in het begin vanzelf met je hand voelen of het daar warm word of niet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
paulus811
10 jaar geleden
Soms is het leven zo simpel...Prima antwoord!