wie weet wat ik tegen de buiten gevel kan doen?

ik heb probleem ,ik heb vocht op de muur van mijn badkamer ,ik denk dat het waarschijnlijk door de buiten muur ,komt weet het niet zeker maar ik moet ergens beginnen ,ik heb ook al in de badkamer muur afgekapt voor zo ver dat het vochtig was .nu wil ik de buitenmuur behandelen met iets wat de muur waterdicht maakt ,ik zie zoveel op google ,maar wat is het beste ?

12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (5)

Als het écht door de buitenmuur komt, zijn je voegen naar de maan. En dan moet er dus opnieuw gevoegd worden en dat is geen goedkoop grapje... Laat het zsm nakijken en oplossen, anders wordt het van kwaad tot erger en gaat zelfs je spouw er aan!! Er is niet een of ander goedkoop middeltje, helaas...

Laat goed controleren of het niet bijv. uit de kelder of vloer omhoog komt of dat er ergens een lekkage is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
luna400
12 jaar geleden
ik weet het niet zeker maar ik wil alles proberen de buitenkant van de muur is geen baksteen dus geen voeg ,iemand had het over impregneermiddel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Proberen kan inderdaad altijd, maar pas op voor de naderende winter. Hoe langer je wacht tot het echte probleem gevonden/verholpen is, hoe duurder je uit zult zijn. Zeker nu u verheldert dat de muur gepleisterd is: er zal toch wel een baksteen onder zitten?
Als eerste moet je eerst nagaan of de voegen van de buitenmuur nog goed zijn, indien de voegen niet meer goed zijn kan je er heel vel impregneer middel opsmeren maar blijft het vocht doorslaan.

Mogelijk zelfs dat als de muur opnieuw gevoegd is je ook meteen van het vochtprobleem af bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar is zo weinig zinvols over te zeggen zonder foto of nadere beschrijving. Het kan ook een ventilatieprobleem zijn, condensvocht. lekkage etc.. Bij een doorslaande (enkelsteens) buitenmuur is vaak de kwaliteit van voegwerk de oorzaak. Maar een badkamermuur op begane grond kan ook vochtig zijn door bijv. optrekkend vocht uit de fundering (en daar helpt een muurcoating aan de buitenkant niet tegen) . Je schrijft dat je de muur hebt "afgekapt voor zo ver dat het vochtig was", dus neem aan dat je een deel van het stucwerk hebt verwijderd tot een bepaalde hoogte ? Misschien is het plaatsen van een voorzetwand (gipsplaat voor natte ruimtes + tegelwerk) een optie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
luna400
12 jaar geleden
ja over dat betegelen had ik ook al aan zitten denken ze zeggen dat je er dan ook vanaf ben ,en dan nu eerst goed laten drogen en opnieuw vullen met cement?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet de oorzaak van het vocht wegnemen, anders blijven er problemen. Wat wil je vullen met cement ? (Ik neem aan het voegwerk aan de buitenzijde. Kap of slijp dan wel eerst de voegen uit, anders heeft het weinig zin. En gebruik uiteraard de juiste specie).
luna400
12 jaar geleden
compris nee aan de binnen kant van de badkamer muur moet ik terug de bakstenen opvullen en muur glad maken
Weet je zeker dat het vocht van buiten komt? Vocht plekken in een badkamer, zwarte spikkels en donkere plekken is een probleem van binnen. Ik heb hetzelfde probleem momenteel en mijn broer heeft het gehad, is een ventilatie probleem. Als het vocht van onderaf komt dan is een oplossing een voeg uit de muur hakken, zo laag
mogelijk en een loodslab er in maken.
Als de buitenmuur doorslaat dan is het heel moeilijk, er zijn coatings verkrijgbaar maar het resultaat hiervan is vaak maar tijdelijk. Opnieuw voegen kan een oplossing zijn maar als het een enkelsteens muur is dan is het de vraag of dit afdoende is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
luna400
12 jaar geleden
dat is het ,het is zo moeilijk te zeggen of het van buiten kom ,er zou vandaag iemand komen kijken van een aannemer en mij advies geven.over die ventilatie ben ik ook al aangesproken zou ook kunnen pffff dat heb je als je geen man in huis heb.bedankt voor je reactie in elk geval
luna400
12 jaar geleden
opgelost ik heb het gevonden ,ik ben met de waterslang naar het dak gegaan en water plaatselijk op het dak laten lopen ,was eerst beetje moeilijk omdat het aan de binnen kant op de baksteen kom dus ik heb wit papier tegen de bakstenen muur geplakt en zo kon ik presies zien waar het naar binnen ging .de hoek van het dak is schijnbaar niet goed dicht .nu zorgen dat ik de binnen muur weer goed krijg
als het een spouwmuur is komt het niet van buiten.heb je een goede luchtafvoer met een afzuiger er in?.ventilatie is meestal de boosdoener.iets meer gegevens maakt het meer mogelijk een goed antwoordt te geven.