Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke materialen zijn nodig voor het ophangen van glas in lood?

Ritsuka
6 maanden geleden
Een hamer en een spijker
Inekez1
6 maanden geleden
Hoe groot (en zwaar) is het glas-in-lood?
Is het stevig, of oud en kwetsbaar?
Zit er een stevige (houten) lijst of kozijn omheen?
Waar, waaraan en voor welk doel wil je het ophangen? Voor een zinvol antwoord op je vraag is eerst meer informatie nodig.
Driel1955
6 maanden geleden
Ik ben bezig mijn huisnummer in glas in lood te maken. Het komt dus buiten tegen een hoiten schuur te hangen, zonder houten frame eromheen. Op elke hoek wil ik een oogje maken om het met schroeven te bevestigen, maar ik weet niet van welk materiaal dat kan.
Inekez1
6 maanden geleden
Ik zou in dat geval iets van spiegelhouders gebruiken.
KleinDuimpje
6 maanden geleden
Je zou ook alleen aan de bovenkant oogjes kunnen maken. Dus linksboven en rechtsboven één.
Dan kun je een ketting bevestigen aan die twee oogjes. De ketting hang je dan aan een stevige schroef of haakje.
Maar, dat kan alleen als het niet gevoelig is voor diefstal.
Driel1955
6 maanden geleden
@KleinDuimpje welk materiaal gebvoor de oogjes? Je moet het wel kunnen vastsolderen aan lood. Koper?
KleinDuimpje
6 maanden geleden
Kijk eens naar deze link.
Wordt het goed uitgelegd.
https://www.reddit.com/r/StainedGlass/comments/17qcc2y/tips_on_attaching_rings_to_stained_glass/?tl=nl
Antoni
6 maanden geleden
@KleinDuimpje, dat alles biedt naar mijn idee te weinig zekerheid voor iets wat buiten hangt. Men moet ook rekening houden met wind en regen en andere slechte weersomstandigheden!
Abcde
6 maanden geleden
Ik denk aan afstandhouders, deze zijn ook in diverse modellen voor buiten te koop.
Kijk bijv. hier eens https://www.glaswebwinkel.nl/p/afstandhouders-rvs/

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing