Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe sluit ik een omgekeerde osmose waterfilter aan?

De aansluiting op de waterkraan is duidelijk, maar verder kom ik er niet achter.
drie x een foto toegevoegd maar hij komt niet door!
>Er zit geen gebruiksaanwijzing bij. Met logisch denkwerk dacht ik er wel uit te komen. Geen idee wat die rode en blauwe dingen voor functie hebben.

Picture for question
7 maanden geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Om een omgekeerde osmose waterfilter aan te sluiten, begin je met de installatiehandleiding die bij het apparaat is geleverd, want elk model kan net iets anders zijn.

Zorg ervoor dat je de juiste onderdelen klaar hebt liggen, zoals de tank, de filterelementen en eventueel een kraan voor gefilterd water. De meeste systemen hebben een aansluiting voor de waterkraan en een retourleiding voor de afvoer van afvalwater.

Koppel de filter aan de waterleiding, meestal met een T-koppeling. Daarna sluit je de filter aan op de watertank en de kraan die het gefilterde water bedient. Vergeet niet om de kraan goed vast te zetten en eventuele lekken te controleren.

Als je op een bepaald onderdeel vastloopt, kan de community misschien helpen! Wie heeft ervaring met het aansluiten van een omgekeerde osmose waterfilter en kan tips geven over wat handig is om op te letten?
(Lees meer...)
7 maanden geleden
RE
7 maanden geleden
Nou, het raadsel is opgelost, een slimme medewerker van Burgers IJzerwaren Amsterdam N had binnen 5 min het raadsel opgelost. Allen die meegedacht hebben bedankt!
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing