Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik het uitstroommechanisme loskrijgen om de dichtingen te vervangen van een Sanit/Plieger Neckar inbouwspoelbak uit 1996?

De spoelbak functioneert nog goed. Het probleem is de dichting van de afvoer van het water naar de WC. Het blijft lopen (ook al is het maar een klein beetje). Nu wil ik de dichtingen vervangen. Op Internet (Duityse pagina van Sanit) vond ik deze producten, die zouden moeten passen: Sanit Rundring ø 55 x 5, Artikelnummer 02.436.00..0000 en Dichtring ø 31 x ø 63 x 2,8, Artikelnummer 02.754.00..0000.
Mijn vraag is nu: hoe kan ik het uitstroommechanisme loskrijgen om de dichtingen te vervangen?
In de bijlage een foto uit mijn spoelbak en van een vergelijkbaar product op Internet.
https://www.mercateo.com/mimegallery.jsp?CatalogID=63VSM&SKU=221940000&image=0

Picture for question
10 maanden geleden
jc54
10 maanden geleden
Weet je wel zeker dat de lekkage veroorzaakt wordt door die afdichting? Vaak is een membraantje lek dat de toestroom moet afsluiten, en dan loopt het water via de overloop naar de w.c.
joss
10 maanden geleden
Als ik het kraantje dichtdraai in de spoelbak en even doortrek, maar een beetje water in de spoelbak laat staan, zie ik dat een heel dun stroompje water vanuit de spoelbak de WC in blijft lopen. Dus volgens mij is een van de twee dichtingen niet meer perfect, die onderaan het uitstroommechanisme zitten.
marnie
9 maanden geleden
Weet je zeker dat het water er aan de onderkant uitlekt? Ik kan me ook voorstellen dat de kraan niet goed sluit en in dat getoonde ding over blijft lopen. Dat kan bijvoorbeeld komen doordat de vlotter op de een of andere manier niet hoog genoeg kan komen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing