Kun je deze stekker ook gebruiken voor een verplaatsbaar stopcontact.?

( schakelaar en stopcontact in 1 , aan deze stekker.
zodat je op een andere plek het licht uit en aan kan doen.
( Ja moet dan wel meerdere stopcontacten plaatsen.)
Mag dat zo , of zijn er vragen?

Picture for question
2 maanden geleden
1.1K
Inekez1
2 maanden geleden
Dit is een perilex stekker. Die gebruik je voor bijvoorbeeld een elektrische kookplaat of ander apparaat dat in z'n eentje zoveel stroom gebruikt dat het een eigen stroomgroep nodig heeft. Zo'n stekker past alleen in een speciaal perilex stopcontact. Dat heeft verder helemaal niks met schakelaars te maken. Beschrijf eens de situatie die je wil bereiken, dan kunnen we hier misschien meedenken wat je daarvoor wel nodig hebt.
LeonardN
2 maanden geleden
Je vraag is erg onleesbaar. Leg eens stap voor stap uit wat je hebt, en wat je wil. Je kan gewoon reguliere stekkers en stekkerdozen gebruiken, maar daar heb je weinig aan als je een kookeiland of oven hebt met een specifieke (perilex) stekker. Je kan namelijk moeilijk de juiste stekker afknippen en een gewone stekker er aan zetten.
Oswald
2 maanden geleden
Het gaat niet om een kookeiland
maar om een verplaatsbaar stopcontact
met schakellaar. Dus links boven blauw
rechts bruin midden aarde en de twee onderste
grijs en zwart ( schakel ) Heb iemand een betere stekker waar dit wel kan?
LeonardN
2 maanden geleden
Het zal aan mij liggen maar ik snap er niks van.
Leg nu eens uit hoe je situatie is.
Welke stekkers komen er uit de apparaten die je aansluit. Waarom laat je een perilexstekker zien? Dus vertel eens een verhaal.
Ik heb X apparaat dat gaat met Y stekker in Z stopcontact.
Ik wil echter ....
tinus1969
2 maanden geleden
Kun je een foto van de situatie maken?
tinus1969
2 maanden geleden
Verder, stopcontacten zijn niet verplaatsbaar, die zitten in een muur. Of bedoel je iets anders?
Cryofiel
2 maanden geleden
Ik begrijp er ook he-le-maal niets van. Wat is een verplaatsbaar stopcontact? Of bedoel je een kabelhaspel, een stekkerblok, of een verlengsnoer? Waarom moet er geschakeld worden? Vanwege dieren? Welke dan? Huisdieren, vee, of wilde dieren? En waarom is een stopcontact voor hen gevaarlijk? Of zijn het dieren die snoeren doorknagen? Als je een schakelaar toevoegt, weet je dan wanneer je een dubbelpolige schakelaar moet gebruiken? Wat heeft die perilex-aansluiting ermee te maken? En tot slot: waarom begin je over meerpoligheid? Hopelijk begrijp je nu dat en waarom ik er he-le-maal NIETS van begrijp. Uitleg zou welkom zijn.

Antwoorden (1)

Nee, dit is een perilex stekker en kan alleen gebruikt worden in speciale perilex stopcontacten. Deze stekkers en stopcontacten zijn bedoeld voor extra zware apparaten zoals kookplaten; je moet dan ook je stoppenkast laten aanpassen.
Niet zelf mee knutselen tenzij je precies weet wat je doet.
Toegevoegd op 14 februari 2024 20:18: bron
2 maanden geleden
Oswald
2 maanden geleden
Kan iemand mij uitleggen welke stekker / stopcontact
ik wel kan gebruiken, zodat wanneer er dieren rondlopen de schakellaar + stopcontact
weg kan nemen? ( 5 polig of meer.)
tinus1969
2 maanden geleden
Waarom kun je geen ‘gewoon’ stopcontact of verlengsnoer gebruiken?
En plots is er ook sprake van een ‘schakelaar ‘?
Oswald
2 maanden geleden
opgelost ,ik doe het met een trekschakelaar
en een verlengsnoer. oké
tinus1969
2 maanden geleden
@Oswald, dat verlengsnoer snap ik, maar een trekschakelaar?
Oswald
2 maanden geleden
Trekschakellaar voor plafondverlichting.
oké zo goed?
tinus1969
2 maanden geleden
@Oswald, ik snap nog steeds niets van je oorspronkelijke probleem en van je oplossing.
Cryofiel
2 maanden geleden
Ik ook niet. Zie mijn reactie onder de vraag. Ik weet nu dat er iets is met een verplaatsbare (?) stekker (?), iets met een schakelaar, iets met dieren, en misschien iets met een perilex-stekker. Dat was een probleem (?), maar gelukkig is dat onbekende probleem nu op een onbekende manier opgelost.