Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Dient de gipsplaat vervangen te worden?

Wij hebben helaas lekkage gehad van onze bovenburen. Dit is te zien in ons plafond. Nu wil de aannemer van de bovenburen het schilderen. Echter zijn het gipsplaten en vraag ik mij af of het niet gewoon vervangen moet worden. Gipsplaten die nat zijn geworden lijkt mij namelijk niet echt goed. Foto is toegevoegd.

Picture for question
3 maanden geleden
809
TurfGraver
3 maanden geleden
Als het weer droog is kan het overgeschilderd worden.
jc54
3 maanden geleden
Wat vergoedt de verzekering? Jij hebt niets te maken met de aannemer van de bovenburen. De verzekering van de bovenburen betaalt aan jou, en jij bepaalt wie (en hoe) er gerepareerd gaat worden.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Gewoon overschilderen lijkt me geen probleem. Mits ze goed droog zijn. gips gaat niet schimmelen of zo van een beetje vocht, en in het geval de papierlaag iets is opgezwollen kun je dat gladschuren.
Probeer wel, is mijn suggestie, zwart op wit te krijgen dat als na een half jaar of zo blijkt dat de reparatie niet geheel geslaagd is, ze er nog een keer naar kijken. Dit als extra zekerheid.
(Lees meer...)
3 maanden geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding