Lichtschakelaar kapot of iets anders?

In de badkamer hangt een lichtschakelaar met een trekkoord.
Een keer trekken lijkt vanaf heden niet meer voldoende om het licht in de badkamer in te schakelen. Er moet twee of meerdere keren getrokken worden. Wat opvalt is dat de lichtintensiteit niet altijd gelijk lijkt te zijn; soms lijkt het minder fel te zijn.

Ligt het probleem bij de lichtschakelaar of iets anders? En kan dit voor gevaarlijke situaties zorgen?

Bedankt!
Toevoeging:
Bij het inschakelen lijkt het licht met schokken aan te gaan/d.w.z. te knipperen. Na kort knipperen is het aan zonder problemen.
Toevoeging 2:
Dit is een huurhuis inderdaad, maar dingen zoals deze vallen onder eigen beheer.

4 maanden geleden
ronron1212
4 maanden geleden
even de schakelaar open maken en kijken of de draden allemaal nog goed vast zitten
reus_lucius
4 maanden geleden
Als aanvulling op ronron 1212 kijk ook even op de contacten of hier aanslag op zit
TurfGraver
4 maanden geleden
Wat voor lamp wordt gebruikt?
HannekeJanssen
4 maanden geleden
Nog een aanvulling op RonRon, voor alle zekerheid: eerst de stroom eraf halen, DAN de schakelaar open maken!

Antwoorden (1)

Hoogstwaarschijnlijk zijn de contactpunten van de schakelaar ingebrand waardoor deze geen goede direkte verbinding vormen.
Ik zou zo'n schakelaar vervangen. Geen risico lopen.
jc54
4 maanden geleden