Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als mijn wasmachine afpompt komt er zwart gruis in de douche naar boven, is dit asbest?

Hi, Ik blijf last hebben van het riool, en als mijn wasmachine afpompt komt dit in de douche naar boven, zie foto, zwart glinsterend spul wat lijkt op gruis van steen. Is dit asbest? Groetjes Charissa
1x per week ziet mijn putje er zo smerig uit...en na een afpompbeurt van de was komt het zwarte gruis naar boven

Picture for question
10 maanden geleden
2.1K
TurfGraver
10 maanden geleden
Waar zou dat asbest dan vandaan moeten komen?
Zou wel wat doen aan je afvoer probleem (verstopping).
CHARIS
10 maanden geleden
Hoofd of stamleiding is van asbest nog, heb 1.5 jaar last gehad van een riool verzakking.
Dat kwam door 30 cm gat wat door de verzakking in nieuwe plastic buizen was geslagen. Maar heb nog steeds last van meerdere symptomen mbt verzakking riool. Bedankt voor je antwoord, maar is geen antwoord op mijn vraag eigenlijk;)
tinus1969
10 maanden geleden
Asbest is meestal niet zwart, maar wel vezelig. Ziet er op het oog uit als 'gewoon' rioolvuil.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef als eerste antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding