Kan ik een egalisatievloer afwerken met de garagevloer coating van albastine?

Onlangs mijn gargevloer ge-egaliseert. Nu wil ik om slijtage etc te voorkomen de vloer coaten. Dit heb ik nooit eerder gedaan. Iemand tips of informatie?

11 maanden geleden

Antwoorden (1)

Je kan hier goede 2 componenten coatings voor kopen.
Zorg is dat je alles goed voorbereid zodat je alles binnen iets van een half uur?kan verven, Want het droogt best snel. Dat houd in vloer goed vet en stofvrij, randen goed afplakken.
Goed de verpakking lezen qua meng/tijd gebruik hier het liefst een boormachine met mengboor/garde voor.
Daarna de randen per strekkende meter verven met een lekkere lange kwast waar het liefst het hoekje van gebogen is. (werkt comfortabeler) Gebruik ook een goede roller op stok, en niet onbelangrijk plan met het verven je route van uiterste plek tot aan de deur waar je wilt stoppen. Per 15 m2 kan het voor een niet prof prima in 1x mengen (dus is je garage 30 m2 meng dan niet alle verf tegelijk maar doe dat in 2 x
Ook kan je de vloer
wellicht met bijpassende snippers bestrooien, ook dit moet je steeds herhalen nadat je c/a 4 m2 geverfd heb.
Het strooien kan je het best met een beetje beginnen om het gevoel te krijgen hoe geconcentreerd je het op de vloer wil hebben.

Hoe dan ook slim om deze vraag te stellen, want een goede planning/voorbereiding is best belangrijk.

Maar dan is het goed te doen.
Frimu2
11 maanden geleden