Met welk materiaal kun je een aluminium schuifpui coaten ivm koude doorslag?

Onze aluminium schuifpui is in de zomer gewoon droog. In de winter is het aan de binnenkant kleddernat. Door de kou aan de ene kant en de warmte aan de andere kant komt er enorm veel condens op het aluminium. Als je dit nu zou kunnen coaten zodat die koude doorslag minder is. Met welk materiaal kun je dit doen. En is dit uberhaupt mogelijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (4)

Zou een magisch coating goedje moeten zijn. Ik denk niet dat het bestaat. aluminium is sterk,niet echt isolerend en licht (dus dun) materiaal waardoor het temperatuur verschil tussen binnen en buiten nogal groot is. Het vocht binnen condenseert daar graag op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt oplossen doe je het niet, maar je kan het misschien enigszins tegengaan met een folie dat verkocht wordt als alternatief voor schilderen. Je constructie van de alu schuifpui verander je niet, maar het scheelt misschien wel bij de doorgifte van de kou.
http://www.ekbouwadvies.nl/bouwen/schilderen/plakfolie.asp
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spijkers met koppen slaan heet dat !
Hoop -en ben benieuwd- of het (deels) een oplossing is.
Er is in jouw pui geen zgn. koude brug constructie toegepast. Deze constructie zorgt ervoor dat het niet binnen in je huis gaat condenseren, nat wordt. Er is niets tegen te doen. Het enigste wat helpt is een nieuwe pui.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke moderne schuifpui of kozijn heeft een "koude brug"
Dwz dat er 2 volledig losse aluminium profielen, 1 binnen en 1 buiten, met behulp van kunststof met elkaar verbonden zijn tot 1 geheel.
Echter, de oude (eerste generatie) aluminium kozijnen hebben dit niet. Feitelijk kan je hier niets aan doen behalve een ander kozijn.

Gegeven je reactie dat je dat niet wilt:
Je kunt proberen het aluminium geforceerd te drogen met verwarming...of iets als een haardroger. Is lawaaiig en duur in energie verbruik.
Andere optie: Gehele aluminium bedekken met styropaan (piepschuim) , buiten of binnen, zodat er alsnog een soort van koude brug komt. Is niet fraai maar kan wel wat helpen.

Als met die verbouwing er net nieuwe kozijnen geplaatst zijn is het tijd om het bedrijf die ze geplaatst heeft ter verantwoording te roepen. Bij goed plaatsen mag dit niet voorkomen. Beroep je op garantie.