Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (3)

Dat gaat niet snel rotten mits het goed geschilderd wordt.
Vooral de verbindingen op hoeken mogen geen scheurtjes vormen want dat is funest.
Ik schilder mijn huis om de 5 jaar en jaarlijks controle op scheurtjes e.d. die je dan wel moet bijwerken maar is mij nog nooit gebeurd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
teusvh
een jaar geleden
Een veel gemaakte fout is dat een kozijn aan de buitenkant dikker in de lak of verf wordt gezet dan aan de binnenkant. Als de verf aan de binnenkant meer vocht doorlaat dan de verf aan de buitenkant condenseert er (in de winter) vocht uit je woning ín het hout, omdat, dat er aan de andere kant niet uit kan. Op enig moment kan je kozijn daarvan gaan rotten.
Over het algemeen is hardhout zeer duurzaam en rotbestendig, maar als het kozijn wordt blootgesteld aan langdurige vochtigheid (bijv. slechte afwatering) kan het hout gaan rotten. Dit geldt vooral voor plekken waar water zich kan ophopen, zoals de onderkant van het kozijn of plekken waar kitranden niet goed afgedicht zijn. Ook insecten zoals houtworm of boktor kunnen het hout aantasten en de levensduur van het kozijn verkorten. Regelmatig controleren voorkomt een hoop ellende.
(Lees meer...)
een jaar geleden
Ja, als het hardhouten kozijn niet goed is behandeld of onderhouden, kan het snel gaan rotten. Het is belangrijk om het kozijn regelmatig te inspecteren en te behandelen met een geschikt middel om rotting te voorkomen.
(Lees meer...)
10 maanden geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding