Hoe krijg ik die geursteenhouder uit mijn toilet met een waterstofzuiger?

Het is dom, ik weet het, maar ik heb zo een geurding in mijn toilet gehangen. Door ziek te worden met veel braken heb ik even niet opgelet is dat ding in het toilet gevallen. Ik had het eerst niet door maar plots spoelde de massa niet meer weg en na enkele ingrepen besefte ik wat er gebeurd was.
Ik snap niet hoe dat mogelijk is, de onderkant van het toilet is heel smal en soms loopt zelfs een grote prop papier niet weg zonder "stomper". Maar goed het is zo. Nu heb ik alle stappen van WikiHow ( https://nl.wikihow.com/Een-voorwerp-dat-in-de-wc-gevallen-is-weer-terugkrijgen) gevolgd om het probleem op te lossen, alleen een veer heb ik niet. Wel een waterstofzuiger...maar ik kan toch niet zuigen zonder water in de buis? (En ik zie ook niet hoe ik met een ontstoppingsveer dat ding kan opvissen...die haakjes staan naar binnen zie ik op de afbeeldingen).
Het voorwerp zit reeds vrij diep in de buis dus niet meer in de siffon. Die is deels horizontaal gemonteerd met uiteraard een afschot, maar de buizen zijn aan elkaar geplakt... Als het ding in de vertikale buis naar beneden geraakt heb ik pas echt problemen...

een jaar geleden
2.1K

Antwoorden (4)

Opzuigen gaat niet lukken met een waterstofzuiger. Dat heeft alleen zin bij voorwerpen die door de stofzuigerslang passen en dan met het water mee worden opgezogen. Als het blokje nu klem zit onderin de pot, gaat dat niet ineens loskomen als je het water weg zuigt. Maar als het blokje nu drijft op het water onderin de pot, voorbij de onderste bocht, dan zakt het misschien omlaag als je al het water weg zuigt, zodat je het daarna met je handen (handschoenen!) kunt pakken. Anders een metalen draad ofzo buigen en daarmee proberen het blokje terug te halen.
Inekez1
een jaar geleden
liveisgreat
een jaar geleden
het zit niet meer in de pot, noch in de siffon, wel dieper
Amadea
een jaar geleden
Het lijkt mij dat je dan alleen nog kunt proberen om met een hogedrukspuit het voorwerp naar het riool te verplaatsen.
liveisgreat
een jaar geleden
krijg ik dan geen meeeeega verstopping. is n redelijk groot spel
De wc pot moet er af dat werk makkelijker.
een jaar geleden
liveisgreat
een jaar geleden
dat heb ik gedaan hoor maar dan nog kan de stofzuiger het niet opzuigen
Heb je misschien hier iets aan, een flexibele grijper, deze is 60 cm lang maar je hebt ze ook langer?
Is voor meer toepassing te gebruiken.
Veel bouwmarkten verkopen ze of deze bij Bol.com bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
liveisgreat
een jaar geleden
heee, dat ken ik niet. bij ons ook nog nooit gezien. ik bekijk het morgen op bol.com.thx
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Ik hoop dat het lukt, ik heb er jaren eentje.
Ik liet ooit een schroefje vallen tussen het motorcompartiment van mijn auto en kon het zo weer pakken.
Laat maar eens weten of het gelukt is of niet.
Om de geursteenhouder uit je toilet te verwijderen met een waterstofzuiger, moet je eerst de stroomtoevoer naar het toilet uitschakelen. Verwijder vervolgens de geursteenhouder met behulp van de waterstofzuiger. Zorg ervoor dat je de zuigkracht op een laag niveau houdt om schade aan het toilet te voorkomen.
10 maanden geleden