Kan ik een knopje van een inbouw douchekraan zelf repareren?

Mijn vraag ik of ik dit op een of andere manier kan oplossen. Woning bouw stelde voor om de muur open te breken en een nieuwe kraan te plaatsen. Maar ik kijk nog liever verder naar andere mogelijkheden aangezien het enkel het knopje is om de kraan open te draaien.

Alvast bedankt!

Picture for question
een jaar geleden
2.3K
ronron1212
een jaar geleden
Het lijkt er op dat de verbinding is gebroken.

Antwoorden (1)

Bij vrijwel alle kranen is het binnenwerk gewoon te vervangen. Bij jouw kraan is de stift van het binnenwerk gebroken. Alleen de stift repareren of vervangen kan niet.

1: hoofdkraan water dicht
2: rest van het kapotte kraandeel verwijderen
3: exact hetzelfde binnenwerk nieuw bestellen
4: nieuw binnenwerk monteren
5: oude kraandopje / hendel er weer op

Als er geen vervangend onderdeel los voor te krijgen is, zal inderdaad de hele kraan uit de muur gehaald moeten worden, met het nodige breekwerk en opnieuw aansluiten van leiding en opnieuw tegelen als gevolg. Er zal dan een flink groter stuk muur open moeten dan alleen achter het plaatje waar de kraan zit. Maar ik kan me haast niet voorstellen dat er geen vervangend onderdeel te krijgen is.
Inekez1
een jaar geleden