Wat heb ik verkeerd gedaan bij de installatie van een sifon in de douchegoot?

Ik heb een nieuwe sifon gekocht voor mijn douchegoot. Maar er blijft nu steeds een plas met water staan.
Als ik de goot open en even het klepje op de sifon optil, loopt er lucht uit. En als ik dan het klepje weer sluit doet hij het goed en loopt al het water goed weg.
Dit gebeurt nu elke keer als ik douche.
de installatie is super eenvoudig maar ik denk nu dat er iets anders mis is, kan dat?
Zo ja, heeft iemand een idee?

een jaar geleden
1.6K
Edraket
een jaar geleden
Als ik op Google kijk, is dit blijkbaar een veel voorkomend probleem.
Voor zover ik kon nagaan is hiervan nog geen duidelijk oorzaak bekend. https://www.google.nl/search?q=sifon+douchegoot+loopt+niet&sxsrf=AJOqlzUGHN_9wcWjI0nfTE-wGXlJ_ATcxQ%3A1677657419856&source=hp&ei=SwX_Y-fWMaeE9u8P0rygsAw&iflsig=AK50M_UAAAAAY_8TWxbGeJHq4VZ4t573_bcviOTH8gEH&oq=sifon&gs_lcp=Cgdnd3Mtd2l6EAEYADIECCMQJzIICAAQgAQQsQMyCAgAEIAEELEDMgUIABCABDIFCAAQgAQyBQgAEIAEMgUIABCABDIFCAAQgAQyBQgAEIAEMgUILhCABDoECC4QJzoICAAQsQMQgwE6CwgAEIAEELEDEIMBOggILhCABBDUAjoRCC4QgAQQsQMQxwEQ0QMQ1AI6CwguEIAEEMcBEK8BOg4ILhCABBCxAxDHARDRAzoLCC4QgAQQsQMQ1AI6CwguEIAEELEDEIMBOgsILhDUAhCxAxCABDoRCC4QgAQQsQMQgwEQxwEQ0QM6CAguEIAEELEDUABY4ltg_XFoBHAAeACAAYUBiAGEBZIBAzguMZgBAKABAQ&sclient=gws-wiz
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Klepje op de sifon ? Daar hoort toch geen klepje op ?

Antwoorden (1)

Controleer of de sifon goed is aangesloten en of de afvoerbuis goed is aangesloten. Controleer ook of de sifon goed is geïnstalleerd en of de afvoerbuis goed is geïnstalleerd. Controleer of er geen lekkage is en of de sifon goed is afgedicht.
10 maanden geleden