Wat kan ik doen als bij een éénpijp-systeem een hoge radiator slechts bovenaan warm wordt?

Bij een renovatie heb ik een nieuwe hoge radiator geplaatst in de badkamer. Onderaan staat een mengkop die een deel van het heet water in de radiator stuwt en een ander deel verder door naar de volgende radiator. De hoge radiator wordt slechts héél traag warm en na bv. 30 minuten is enkel de bovenzijde warm en onderaan nog volledig koud. De andere radiatoren op dit circuit werken normaal.
De pomp op de CV is nog OK want op de eerste verdieping worden alle radiatoren normaal warm. Het streepje op deze mengkop staat horizontaal zoals voorgeschreven.
Kan het helpen om deze stand bv op 45 graden te plaatsen ? Ik weet dat de volgende radiatoren dan minder heet water zullen krijgen in het begin, maar experimenteel kan ik vastsstellen welke stand het beste resultaat geeft.

Alvast dank voor suggesties

Picture for question
een jaar geleden
1.7K
ronron1212
een jaar geleden
Ontluchten

Geef als eerste antwoord