is er een geheim om beter te kunnen lassen ?

Nu op school krijg ik al 3 jaar lassen ik kan het al redelijk de leerkracht zegt dat ik een vaste hand heb maar is er toch zo niet zo een klein geheim waardoor mijn lasnaden beter worden?? bij onder hoek lassen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

leg je hart en je gevoel erin als je verder gaat.
goed lassen is een kunst . dat leer je niet zomaar op school.
je kunt de stroom een beetje opschroeven , maar dan brand het weer in..........

Toegevoegd na 4 minuten:
daar komt bij .... vertrouw je maat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Lassen leer je echt door het te doen.
Er is niet een geheim of iets om het beter te leren.
Gewoon veel oefenen en als je er aanleg voor hebt komt het helemaal goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg dat je de juiste elektroden hebt die voor het laswerk geschikt zijn. (elektroden dienen uit de elektrodenkast te komen en niet aan vocht zijn blootgesteld)

Zorg dat jouw laskabel vrij ligt zodat je niet tijdens het lassen er aan moet sjorren. Bepaal een soepele houding gedurende het lassen van 1 elektrode tw staande,
zittende, gehurkt of in sommige gevallen een combinatie daarvan.

Oefen met verschillende elektrodes, sommige kan je buigen zonder dat de mantel eraf springt, andere
beslist niet.

Gebruik het juiste lasruitje in de laskap, die varieren van licht tot donker. (niet het beschermingruitje voor het lasruitje)

Gebruik bij voorkeur een laskap die je op jouw hoofd vast zet. Verander niet van positie tijdens het lassen
en let op een regelmatige ademhaling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er is niet echt een geheim voor, maar ik zou je wel willen aanraden altijd een lashelm te dragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als eerste: Waar las je mee? Er zijn zo veel lasprocessen...
Maar voor lassen geldt wel dat oefening kunst baart. Alleen een vaste hand is niet voldoende. Het afstellen is ook zeer belangrijk. Daarnaast natuurlijk de positie van je elektrode/pistool, de lasrichting en voortloopsnelheid. Er is hier in principe niet echt een zinnig antwoord op te geven.

Ik ben zelf lasser trouwens.