Ik woon in n flat met verlaagde plafonds,de gang is 1 meter breed. Waar rookmelder plaatsen?

Medewerker zag er van af door verlaging

Picture for question
een jaar geleden
1K
BonBonvanJohn
een jaar geleden
Als deze gang grenst aan de badkamer dan even opletten op de plek van de rookmelder. Dampen die uit de badkamer komen worden ook als rook gedetecteerd

Antwoorden (1)

Ook een verlaagd plafond is het hoogste punt van een ruimte, Omdat hitte en rook naar het hoogste punt trekt, is dat toch de beste plaats om een rookmelder te plaatsen.
jc54
een jaar geleden
ronron1212
een jaar geleden
Moet wel bevestigd kunnen worden in die verlaging?
LeonardN
een jaar geleden
Tegenwoordig plakken ze gewoon op het plafond.
tinus1969
een jaar geleden
Precies; wij hebben die melders ook met dubbelzijdig tape vastgeplakt. Maar waar is het verlaagde plafond van gemaakt? Is dat stevig genoeg om iets aan vast te plakken?
ronron1212
een jaar geleden
@LeonardN en tinus1969 wel eens van spanplafonds gehoord
https://www.spanplafond-info.nl/#voordelen-nadelen
Inekez1
een jaar geleden
Een rookmelder weegt niet veel. Die kun je zelfs tegen een spanplafond plakken, zeker als die overspanning maar 1 meter is. Gebruik een magnetisch plaatje dat je met dubbelzijdig tape op het plafond plakt. De rookmelder kun je dan heel eenvoudig eraf halen zonder schade aan het plafond.
ronron1212
een jaar geleden
@Inekez1 als het niet lukt heb je een leuke beschadiging die je niet kunt repareren