Weet iemand hoe zo'n plaatje heet voor een lamp?

Het gaat om het zwarte ronde schijfje om aan de lamp te bevestigen.
Alvast bedankt.

Picture for question
een jaar geleden
1.8K
TurfGraver
een jaar geleden
Zal geen standaard iets zijn.
Een plaat plastic met gaatje voor een trekontlasting.
HannekeJanssen
een jaar geleden
Ik kan me voorstellen dat je voor zoiets een plafondplaatje gebruikt, en daar een gat in maakt (of er een koopt met gat).

Antwoorden (2)

Dit zal gewoon een afdekplaatje hanglamp genoemd worden.
Toegevoegd op 22 september 2022 10:54: bron
een jaar geleden
Die zijn te koop met de (eigenlijk logische) benaming afdekplaat.
. . .
(Nou lijkt het net een gestolen antwoord, maar door de vertraagde plaatsing kon ik niet zien dat iemand met toevallig dezelfde bron al een antwoord geplaatst had. Dat kon ik dus niet weten...).
Toegevoegd op 22 september 2022 11:07: tekst
Amadea
een jaar geleden