Hoe moet ik mijn lamp aansluiten, welke kleur draadjes moet ik waarmee verbinden?

Geen verstand van elektriciteit, wie kan me helpen

Picture for question
een jaar geleden
2.2K
Oswald
een jaar geleden
Dat kan wel wezen, maar de lamp vraagt wel om een aarde aansluiting.
Die aarde in het plafond ontbreekt.
grasmaaier
een jaar geleden
Misschien zit er nog een aarde draad achter het dekseltje. (Wel eerst de spanning er af halen).

Antwoorden (1)

Blauw moet aan blauw De nuldraad
Bruin moet aan zwart (zwart is de schakeldraad uit je lichtknopje en zit in het lichtknopje vast aan bruin)
Geelgroen is de aardedraad en kun je in het midden van het kroonsteentje aansluiten. (maar dat doet verder niks in dit geval)
een jaar geleden